۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
تعداد بازدید: ۱۵۶۳۵۴
رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره زمان پاسخگویی شهرداری تهران به تذکرات اعضای شورای شهر گفت: شهرداری باید ظرف ۱۵ روز پاسخ‌ها را به شورای شهر ارائه کند و اگر در این بازه زمانی پاسخی داده نشود، نامه پیگیری زده خواهدشد.
کد خبر: ۳۲۴۸۹

شهرداری ظرف 15 روز باید پاسخ تذکرات شورا را بدهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهدی چمران روز سه‌شنبه در جریان یکصد و شصت و دومین اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع قرآن سوزی اظهارداشت: به خاطر جلوگیری از رشد اسلام عده‌ای از صهیونیست‌ها را به کار می‌گیرند که قرآن را آتش بزنند اما باید بدانند که اسلام با این کارها بیشتر رشد می‌کند.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم به بهترین نحو انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی کنیم، گفت: باید فلسفه شهادت و عاشورا را همان گونه که رزمندگان در دوران مقدس اجرا کردند، معرفی کرده و ایده شهادت طلبی را از امام حسین علیه السلام بیاموزیم.

چمران پیش از آغاز جلسه امروز نیز درباره چگونگی پاسخگویی شهرداری تهران به تذکرات اعضای شورای شهر به خبرنگاران گفت: به دفتر مصوبات اعلام کرده‌ایم که باید ظرف ۱۵ روز پاسخ‌ها ارائه شود و اگر ظرف ۱۵ روز پاسخ ندهند، نامه پیگیری زده می شود.

وی درباره روند جلسه امروز نیز اظهارداشت: نطق پیش از دستور آقای سروری ، گزارش حساب درآمدها و هزینه های شهرداری در سه ماه اول امسال ، بحث ساماندهی کیوسک‌های شهر در عرصه گل و مطبوعات، گزارش حسابرسی و مصوبه نامگذاری خواهیم داشت.

وی با اشاره به نشست با سازمان آب به منظور آبیاری درختان و بوستان‌ های جنگلی نیز گفت: سال ۸۵ مصوبه ای برای هماهنگی با همه دستگاه‌های اجرایی شهر داشتیم که متاسفانه به تاخیر افتاد و مدتی است مشکل آب داریم و به درخت‌ها وجنگل ها آب نمی دهند و باید با سازمان آب نشستی در این زمینه برگزار شود.

جمهوری اسلامی به دنبال توسعه شادی‌های سالم برای مردم است

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز به نطق پیش از دستور پرویز سروری نائب رئیس اسلامی شهر تهران گوش دادند و وی درباره این نطق که به موضوع غدیر اختصاص داشت، گفت: جمهوری اسلامی به دنبال این است که شادی‌های سالم را برای مردم توسعه دهد و جشن غدیر امسال نشان داد که چقدر مردم ایران برای خلق شادی‌های سالم آمادگی دارند.

وی همچنین با اشاره به احادیث و روایات پیامبر اکرم و ائمه اطهار درباره حادثه غدیر گفت: اساساً غدیر از ابعاد مختلف یک استثنای تاریخی است و به فرموده پیامبر اکرم مردم وظیفه دارند نسل به نسل حادثه غدیر را به فرزندانشان منتقل کنند.

سروری همچنین با اشاره به نقش مردم در حادثه غدیر گفت: شعار مردم این است که دشمنان ایران که می‌خواهند کشور ایران و مردم ایران منزوی باشند خودشان منزوی خواهند شد.

وی افزود: منافقین امروز دربه‌در شده‌اند و فرانسه نیز در آتش آشوب می‌سوزد در حالی که جمهوری اسلامی را به رفتار ضد بشری متهم می‌کردند.

سروری با اشاره به اغتشاشات سال گذشته در ایران گفت: اغتشاشات از سوی مردم مدیریت شد.

تذکر به معضل پارکینگ مراکز درمانی 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به تذکرات پرداختند و مهدی اقراریان دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران، مسأله تامین پارکینگ برای مراکز درمانی را از معضلات تهران دانست و گفت: امروز مراکز درمانی بزرگ برای ساکنان اطراف تبدیل به بلا و معضل می شود.

وی با اشاره به طرح توسعه بیمارستان شهدای تجریش بدون پیوست پارکینگ گفت: بیمارستان های بخش خصوصی هم این مسأله را دارند.

اقراریان با بیان اینکه این تذکر از سوی 10 عضو شورای اسلامی شهر تهران امضا شده است، اظهارداشت: هرکدام از مراکز درمانی که بدون پارکینگ افتتاح می شود تبدیل به یک گره ترافیکی در آن منطقه می شود که بخشی از آن به وزارت بهداشت، بخشی به قوانین و مقررات حوزه شهرسازی و بخشی به معاونت حمل و نقل و ترافیک بر می گردد.

وی با طرح پرسشی گفت: چرا مجریان قانون بدون رعایت قانون و دریافت مجوز از شهرداری تهران اقدامات خود را انجام می دهند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز از نبود پارکینگ برای بیمارستان های المهدی و شهدای تجریش انتقاد کرد و گفت: بیمارستان هایی با این عظمت و هزینه، پارکینگ ندارد.

وی تاکید کرد: درست است که خیرین برای ساخت این بیمارستان ها کمک کردند اما نباید خلاف انجام شود، نه برای کادر درمانی خود و نه برای مراجعان پارکینگ ندارند.

سید احمد علوی با بیان اینکه اجازه بهره‌برداری با ضمانت شش ماهه ارایه شده است، گفت: شهرداری منطقه پیگیر موضوع باید تا ظرف 6 ماه به تعهدات خود عمل کنند.

انتقاد از بی برنامگی در برگزاری نمایشگاه عطر سیب 

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه نیز با اشاره به نمایشگاه عطر سیب گفت: ۲۰ سال این که این نمایشگاه تشکیل می شود اشتباهات پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه اجتماع خادمان امام حسین علیه‌السلام در شرایط نامناسبی برگزار شد، افزود: این برنامه در فضایی برگزار شد که برق و کولر و لامپ نداشت.

کاشانی با بیان اینکه در نامه ای اعلام کردند که هیات‌های مذهبی برای دریافت کمک معرفی شوند، گفت: ۱۸۰ هیات برای نمایشگاه عطر سیب معرفی شدند در حالیکه شهرداری دیرهنگام اعلام کرد که تنها ۲۰ هیات باید معرفی شود؛ این رفتار شأن هیأت های مذهبی و شورا نیست./ ایرنا

برچسب ها: #شهرداری تهران مهدی چمران رییس شورای شهر تهران
ارسال نظر
آخرین اخبار