۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
تعداد بازدید: ۹۰۱۱۹
مدیرکل نظارت بر خدمات بیمه سلامت ایران بیان کرد؛
مدیرکل نظارت بر خدمات بیمه سلامت ایران از راه‌اندازی سامانه هوشمند انعقاد یا تمدید قرارداد پزشکان و موسسان مراکز سلامت با بیمه سلامت به صورت غیرحضوری خبر داد.
کد خبر: ۳۲۴۹۴

عقد قرارداد پزشکان با بیمه سلامت به صورت غیرحضوری امکان‌پذیر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، کیوان تاج‌بخش با اشاره به لزوم تسهیل شرایط همکاری بیمه با مراکز درمانی اظهار کرد: در راستای نیل به  اهداف دولت الکترونیک، تکالیف قانونی این سازمان مبنی بر اجرای بند ل تبصره 17 قانون بودجه سال 1402 و تسهیل شرایط همکاری با مراکز سلامت، حذف فرایندهای کاغذی و  به منظور تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از تردد فیزیکی پزشکان و موسسان مراکز سلامت جهت درخواست عقد و تمدید قرارداد، سامانه هوشمند انعقاد و تمدید قرارداد در سازمان بیمه سلامت ایران به صورت غیرحضوری در سراسر کشور راه اندازی شده است، لذا متقاضیان قرارداد می‌توانند با مراجعه به سامانه eservices.ihio.gov.ir/psc اقدام به ثبت‌نام و دریافت نام کاربری و گذر واژه کرده و پس از بارگذاری مستندات قانونی به صورت برخط درخواست عقد و یا تمدید قرارداد کنند.

مدیرکل نظارت بر خدمات بیمه سلامت ایران افزود: پس از بارگذاری مدارک توسط مراکز سلامت، کارشناسان سازمان بیمه سلامت درخواست متقاضی را ظرف 24 ساعت کاری بررسی کرده و در صورت تایید درخواست، از طریق پیامک به متقاضی، فعال‌سازی قرارداد مرکز اطلاع‌رسانی می‌شود و ظرف مدت یک ماه پس از فعال‌سازی قرارداد، بازدید از مرکز به منظور تکمیل فرایند انعقاد قرارداد انجام می‌شود. همچنین متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ هرگونه سوال با سامانه تلفنی 1666 تماس حاصل کنند.

افراد فاقد بیمه چگونه می‌توانند در بیمه سلامت ثبت‌نام کنند؟

وی تصریح کرد: در شرایطی که مرکز فاقد قرارداد باشد و تمایل به نسخه‌نویسی داشته باشد می‌تواند به محض ورود به سامانه و ثبت‌نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور و بارگذاری مستندات لازم اجازه ورود به سامانه‌های نسخه‌نویسی الکترونیک را داشته باشد.

مدیرکل نظارت بر خدمات بیمه سلامت ایران گفت: در کل کشور 13هزار و 537 داروخانه طرف قرارداد فعال و در شهر تهران 2 هزار و 862 داروخانه طرف قرارداد با بیمه سلامت وجود دارد.

 طبق تبصره 17 قانون بودجه 1402 و در راستای کاهش پرداخت از جیب مردم، همه مراکز سلامت اعم از مطب پزشکان ملزم به عقد قرارداد با بیمه‌های پایه شده‌اند./تسنیم

 

برچسب ها: پزشک بهداشت و درمان وزارت بهداشت بیمه سلامت
ارسال نظر
آخرین اخبار