۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
تعداد بازدید: ۱۰۰۹۴۳
فرمانده نیروی زمینی ارتش اوکراین گفت: ارتش اوکراین از نظر وحدت فرماندهی نظامی و اعتماد سربازان به فرماندهان خود نسبت به ارتش روسیه دارای مزیت و برتری است.
کد خبر: ۳۲۵۲۶
برتری اوکراین به روسیه از نظر وحدت فرماندهی نظامی
 
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، الکساندر سیرسکی فرمانده نیروی زمینی ارتش اوکراین گفت: به دلیل وجود میادین بی‌شمار مین و استحکامات دفاعی ارتش روسیه، دستیابی سریع به نتایج ضد حمله اوکراین عملا غیرممکن است.
 
 سیرسکی اظهار کرد: ما دوست داریم به سرعت به نتایج مورد نظر خود در ضدحمله ارتش اوکراین دست پیدا کنیم اما این امر در واقعیت عملا غیرممکن است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش اوکراین افزود: خطوط تماس میان نیروهای طرفین در شرق و جنوب اوکراین آکنده از میادین مین و استحکامات دفاعی ارتش روسیه است بنابراین سرعت پیشروی نیروهای ما برخلاف انتظارات‌مان به کُندی صورت می‌پذیرد.
 
سیرسکی خاطرنشان کرد: با این وجود، ارتش اوکراین از نظر وحدت فرماندهی نظامی و اعتماد سربازان به فرماندهان خود نسبت به ارتش روسیه دارای مزیت و برتری است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش اوکراین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مهمات خوشه‌ای که توسط ایالات متحده تامین شده اکنون به اوکراین رسیده است و به زودی برای استفاده در میدان جنگ آماده می‌شود.
 
به نوشته رسانه‌های اوکراینی، والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در اواخر ماه ژوئن گفت: سربازان ما بهای آزادسازی هر متر از خاک اوکراین را با خون خود پرداخت می‌کنند بنابراین واقعا از اظهارات برخی افراد مبنی بر اینکه پیشروی نیروهای اوکراین در جریان ضد حمله کُندتر از انتظارات است، آزرده خاطر می‌شویم.
 
 هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین روز سه‌شنبه ادعا کرد: از زمانی که کی‌یف ضدحمله خود را در اوایل ژوئن (خرداد) به کمک سلاح‌های تامین شده توسط متحدان غربی آغاز کرد، بیش از ۲۱۰ کیلومتر مربع (۸۱ مایل مربع) از خاک اوکراین را پس گرفته است.
 
با این حال روسیه از زمان آغاز حمله خود به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، همچنان مناطق وسیعی از خاک این کشور را در اختیار دارد و نیروهای اوکراینی با مواضع به شدت دفاعی و میادین مین نیروهای روسیه مواجه شده‌اند.
 
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که ضد حمله اوکراین "ناموفق بوده" و مسکو همچنان حملات هوایی مکرری را در سراسر اوکراین انجام می‌دهد.
 
/ایرنا
برچسب ها: اوکراین جنگ
ارسال نظر
آخرین اخبار