۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
تعداد بازدید: ۱۶۰۶۵۷
کارشناس و منتقد پیشکسوت سینما گفت: فارابی باید از افراد خبره کمک بگیرد و به جای فامیل بازی و روابط‌عمومی ضعیف به فکر تصمیمات اساسی باشد.
کد خبر: ۳۲۵۴۳

اگر یک کودک را مدیر فارابی کنند، بهتر کار می‌کند/ لزوم گرفتن یک تصمیم اساسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رضا اورنگ کارشناس و منتقد پیشکسوت سینما در مصاحبه با برنامه سینما معیار رادیو گفتگو پیرامون موضوع بنیاد فارابی گفت: طی یک سال اخیر تغییرات در فارابی مشکلاتی را به وجود آورد. جلساتی با کسانی تشکیل شد که خودشان به این مجموعه آسیب زده بودند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی و ادارات فارابی همه دچار مشکل شدند افزود: ما فیلم سازان زیادی داریم، اما به کسانی بودجه می‌دهیم که فیلم‌هایی ساختند که هنوز اکران نشده است. متاسفانه بر روی بعضی افراد سرمایه گذاری کردند و بودجه‌ای را در اختیار آن‌ها قرار دادند، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است.

اورنگ با اشاره به اینکه در فارابی جلسات ارزیابی وجود ندارد اگر بود شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم گفت: خیلی‌ها به فارابی بدهکار هستند این بیت المال است و باید برگردانده شود.

وی تصریح کرد: فارابی به مدیری نیاز دارد که با قدرت قدم بردارد. تمام اعضا شورا‌ها باید تغییر کنند و لیست وام‌های پرداخت شده مشخص شده و با آن‌ها برخورد شود به عنوان مسئول باید به بیت المال اهمیت داد.

اورنگ گفت: فارابی نمی‌تواند برای سینما تعیین تکلیف کند، اما می‌تواند تصمیم بگیرد که بر روی چه فیلم‌هایی سرمایه گذاری کند. فارابی در عمل و با ساخت فیلم نشان دهد که بر روی سینما تاثیر گذار است.

کارشناس و منتقد پیشکسوت سینما گفت: اگر فارابی با همین دست فرمان و شورا‌ها ادامه دهد اوضاع بدتر خواهد شد. باید از افراد خبره کمک بگیرند و به جای فامیل بازی و روابط عمومی ضعیف به فکر تصمیمات اساسی باشند.

اورنگ تاکید کرد: آقای تقوایی بیست سال کار نمی‌کند اگر چنین افرادی وارد فارابی میشدند جوانان یاد می‌گرفتند. تا زمانی که بخواهند با پایین‌تر از خود کار کنند همین مشکلات وجود دارد. تا کی مدیران می‌ترسند با افراد بزرگ کار کنند؟

وی در آخر گفت: اگر یک کودک را مدیر فارابی کنند بهتر کار می‌کند، اما متاسفانه افرادی بر سر کار می‌آیند که طرز فکر پایینی دارند و دیگران را نیز به پایین می‌کشند تا وقتی مدیریت در چارچوب بسته و بدون تفکر باشد به جایی نمی‌رسیم./ صدا و سیما

برچسب ها: بنیاد سینمایی فارابی سینما منتقد
ارسال نظر
آخرین اخبار