۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
تعداد بازدید: ۹۴۰۱۵۸
رستم نژاد گفت: با بومی سازی دانش و تکنولوژی بخش قابل توجهی از محصول و عمدتا کلیه مجموعه های فلز کاری ماشین آلات را در داخل می سازیم  و بخش عمده خروج ارز از کشور را مدیریت  می کنیم .
کد خبر: ۳۲۵۹۷

حمایت دولت به جا خرج شود| واردات ماشین آلات دست دو انگیزه تولید کننده داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد + فیلم

 

حوزه ماشین آلات حوزه ای است که به عنوان زیرساخت و توسعه کشور در زمینه راه سازی و عمران و آبادانی کشور وهمچنین در زمینه معادن که در واقع موتور پیش برنده اقتصاد کشور در زمان تحریم به شمار می‌آید مطرح است بر این اساس پایگاه خبری تحلیلی خطوط در شانزدهمین نمایشگاه معدن و متالوژی مشهد مقدس با مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولید کننده ماشین آلات در این زمینه گفتگویی انجام داده است که در ادامه مطالعه می فرمایید.

آقای رستم نژاد، به عنوان یک تولید کننده داخلی بفرمایید شما با چه هدف یا اهدافی در شانزدهمین نمایشگاه معدن و متالوژی مشهد مقدس شرکت کرده اید؟

رستم نژاد: ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه خبری خطوط اولا باید عرض کنم که شرکت ما افتخار دارد در این زمینه به عنوان یک شرکت پیشرو درتولید ماشین آلات در حال فعالیت است و اما با حضور در شانزدهمین نمایشگاه معدن و متالوژی ما  سه اصل را هدف گذاری کرده ایم:

1- عرضه محصولات جدیدی که در حوزه معادن افتخار داشتیم به سبد محصولاتمان بیفزاییم.

2- شناسایی تجهیزات پیشرفته که در خطوط تولید شرکت در حوزه تولید ماشین آلات اضافه کردیم.

3- خدمات و سرویس های ویژه که مجموعه به مشتریان ارائه می‌دهد.

همواره این شرکت همراه با این سه اصل وارد نمایشگاه شده و خوشبختانه استقبال خوبی هم از محصولات شرکت شده است .

حمایت دولت به جا خرج شود| واردات ماشین آلات دست دو انگیزه تولید کننده داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد + فیلم

  چند درصد محصولات شما تولید داخل  و یا بومی سازی است؟

رستم نژاد: در حوزه ماشین آلات وزن قابل توجهی از ماشین را آهن آلات تشکیل می‌دهد و آهن آلات در واقع مشخصا ارز بری قابل توجهی برای کشور دارد در حالی که به راحتی در داخل کشور امکان تولید داریم.

خیلی خرسندیم و خوشحالیم که توانسته ایم با بومی سازی این دانش و تکنولوژی بخش قابل توجهی از این محصول و عمدتا کلیه مجموعه های فلز کاری ماشین آلات را در داخل بسازیم  و خروج بخش عمده ای ارز کشور را مدیریت  کنیم .

 

 استقبال از محصولات شما در نمایشگاه چگونه بود آیا وزارت راه و شهرسازی در این زمینه تعاملی با شما داشته؟

رستم نژاد: به لطف خدا استقبال شرکت های خصوصی و افراد حقیقی بسیار بود، اما ازشرکت های دولتی و وزارتخانه راه یا وزارتخانه های مرتبط با ماشین آلات همانند معادن و ایمیدرو که هر یک به ترتیب با وارد کردن ماشین آلات دست دوم باعث می شوند انگیزه تولید کننده  پایین بیاید، گله مندیم .

 به  هر حال به خاطر اینکه اطلاعات خوبی ندارند سوق پیدا می کنند به سمت ماشین آلات دست دومی که متاسفانه  نه خدمات و نه قطعات دارند، همچنین مستهلک هستند که در وضعیت تحریم و با این مشکلات ارزی می توانند به اقتصاد کشور آسیب وارد کنند.

 
 
برچسب ها: تولید داخلی حوزه دانش بنیان اقتصاد دانش بنیان ماشین آلات #صنایع معدنی نمایشگاه معدن
ارسال نظر
آخرین اخبار