۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
تعداد بازدید: ۹۲۴۶۵
مدیر توسعه فناوری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران از بهره برداری پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه در حوزه توانبخشی تا شهریورماه خبر داد.
کد خبر: ۳۲۶۱۳

بهره برداری از پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی ایران در نشستی با سرپرست و مدیران معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه بر حمایت کامل از اعتبارات برای ارتقای زیرساخت‌های پژوهشی مراکز تحقیقات تاکید کرد.

وی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی ایران، ۱۲۰ مدیر گروه فعالیت می‎‌کنند و ۵۴ مرکز تحقیقات ایجاد شده است.

پازوکی با اشاره به جایگاه تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: انتظار است براساس تجارب گذشته، جایگاه پژوهشی این دانشگاه در بین سه دانشگاه برتر کشور ارتقاء یابد.

ماموریت دانشگاه علوم پزشکی ایران برای مدیریت اقتصاد سلامت

در ادامه این نشست دکتر رضا فلک سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با اشاره به ماموریت دانشگاه درخصوص مدیریت اقتصاد سلامت عنوان کرد: طرح هوشمندسازی و ایجاد بیمارستان‌های زنجیره ای و آینده نگاری تحقیقات و فناوری در نظام سلامت در افق ۱۴۰۲ از مهمترین این ماموریت‌ها است.

فلک با اشاره به ارائه الگوی توزیع و تخصیص اعتبارات به تحقیقات و فناوری در نظام سلامت ایران به عنوان یکی دیگر از ماموریت‌های دانشگاه افزود: ارزیابی کارایی اقتصادی و بهره وری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حوزه تحقیقات نیز از دیگر محورهای مهم این ماموریت است.

وی با تاکید بر بازنگری نحوه اجرای طرح و مشارکت دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی به تبیین حمایت‌ها از این معاونت در زمینه اختصاص بودجه، جذب نیرو، تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی، ایجاد تغییرات مدیریتی، افزایش سقف تفاهم نامه‌ها، حمایت از بازنگری شیوه نامه حق التدریس و موارد دیگر پرداخت.

بهره برداری از پردیس پارک علم و فناوری در توانبخشی تا شهریور ماه

در این نشست دکتر سمیه مخبر مدیر توسعه فناوری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران با تشریح محورهای مدیریت توسعه فناوری سلامت عنوان کرد: پس از حضور دکتر پازوکی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، تعداد استقرار شرکت‌های دانش بنیان که صفر بود، به ۲۸ شرکت افزایش یافت.

وی از آغاز عملیات ساخت «کلین روم» تولید مواد پیش ساز داروهای تزریقی خبر داد و گفت: همچنین پردیس پارک علم و فناوری در توانبخشی نیز تا شهریورماه به بهره برداری می‌رسد.

مدیر توسعه فناوری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به افزایش تعداد محصولات مرکز رشد از ۱۵ محصول به ۶۵ محصول عنوان کرد: همچنین برگزاری رویدادهای فناورانه از سه مورد به ۲۰ مورد افزایش یافته است.

در این نشست برخی مدیران نیز با مطرح کردن پیشنهاد و نظرات خود از جمله بهبود سیاست‌های دانشگاه برای جذب و نگهداشت پژوهشگران برجسته، روزآمدسازی دو بانک مستند موضوعی مختص کتابخانه مرکزی دانشگاه، پشتیبانی برگزاری همایش رازی، رویداد فن بازار و همایش تجهیزات پزشکی، اخذ درجه توانمند در حوزه ارائه خدمات آزمایشگاهی و اتصال به شبکه راهبردی آزمایشگاهی پرداختند./مهر

برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی ایران پارک علم و فناوری پارک فناوری پردیس #هوشمندسازی
ارسال نظر
آخرین اخبار