۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
تعداد بازدید: ۶۱۹۲۷
پویش "به عشق حسین می‌بخشم" در چند روز اخیر راه‌اندازی شده و از روز اول محرم تا کنون سه محکوم به قصاص از طرف اولیای دم و با تلاش صلح‌یاران بخشیده شدند.
کد خبر: ۳۲۶۳۰
پویش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اخیراً ستاد ملی صبر پویش "به عشق حسین می‌بخشم" را به‌راه انداخته است تا ضمن گسترش فرهنگ صلح و بخشش و گذشت، بتواند زندانیان نادم و پشیمان را از قصاص رهانیده و به آغوش خانواده‌شان بازگرداند. این پویش در چند روز گذشته منجر به بخشش سه محکوم به قصاص شده است.

محمود احمدی؛ مدیرکل توسعه صلح‌وسازش مرکز توسعه حل اختلاف در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: از ماه رمضان سال گذشته پویش‌هایی را شروع کردیم که نخستین آن پویش "به حرمت علی می‌بخشم" بود. پویش بعدی با عنوان "به عشق حسین می‌بخشم" ماه محرم سال قبل آغاز شد که صلح‌یاران در بحث پرونده‌های قصاص، اختلافات قومی و قبیله‌ای، پرونده‌های کلان مالی و اختلافات خانوادگی ورود می‌کردند و به دنبال اخذ رضایت بودند.

وی افزود: امسال برای ماه‌های محرم و صفر پویش "به عشق حسین می‌بخشم" را دوباره راه‌اندازی کردیم که از اول محرم در روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز و تا به امروز 3 رضایت گرفته شده است.

احمدی ادامه داد: این صلح‌ها برای یک پرونده در استان هرمزگان و دو پرونده در استان گلستان است که بر اساس آن‌ها، سه محکوم به قصاص با تلاش صلح‌یاران بخشیده شدند.

وی سپس با بیان اینکه ستاد ملی صبر 13 هزار صلح‌یار دارد، افزود: صلح‌یاران بیشتر در پرونده‌های قصاص و پرونده‌های عمد ورود می‌کنند و ارجاع به این صورت است که پرونده به صلح‌یاران ستاد صبر معرفی می‌شود یا اینکه طرفین پرونده به صلح‌یاران شناخته شده مراجعه می‌کنند.

مدیرکل توسعه صلح‌وسازش مرکز توسعه حل اختلاف اظهار کرد: سال گذشته در پویش "به حرمت علی می‌بخشم" 57 مورد جلب رضایت داشتیم و در پویش "به عشق حسین می‌بخشم" در محرم و صفر پارسال هم 157 رضایت اخذ شد. همچنین در سال قبل برای نخستین بار توانستیم دو رضایت چشم و یک رضایت پا را اخذ کنیم.

احمدی در پایان اعلام کرد: امسال پیش‌بینی کرده‌ایم بین 200 تا 210 اخذ رضایت داشته باشیم./تسنیم

برچسب ها: قصاص شورای حل اختلاف قوه قضائیه
ارسال نظر
آخرین اخبار