۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
تعداد بازدید: ۴۷۳۸۸
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی موکب‌های دانش‌آموزی در مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد.
کد خبر: ۳۲۶۴۸

راه‌اندازی موکب‌های دانش‌آموزی در مسیر پیاده‌روی اربعین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد دانش‌آموزی اربعین حسینی، اظهار کرد: در نظر داریم هر مدرسه حامی یکی از موکب‌های دانش‌آموزی در ایام پیاده‌روی اربعین باشد.

وی با تأکید بر اینکه تلاش داریم با برنامه‌ریزی بسیار خوب، امسال پیاده روی اربعین حسینی را به صورت باشکوه برگزار کنیم، افزود: با دستور وزیر آموزش و پرورش، مقدمات صدور مجوز اردوی دانش‌آموزی تسهیل شده است و امکان برگزاری اردوی دانش‌آموزی فراهم خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آماده‌سازی فضاهای دانش‌آموزی مانند برگزاری اردو، نذورات و راه‌اندازی موکب، تصریح کرد: استان قم دبیرخانه دانش‌آموزی پیاده‌روی اربعین است و کمیته‌های دانش‌آموزی، پشتیبانی و دانشگاه فرهنگیان از کمیته‌هایی هستند که برای اجرای هرچه بهتر پیاده‌روی اربعین تشکیل شده‌اند.

باقرزاده با اشاره به اینکه پیگیر اسکان و پذیرایی در دو‌ مدرسه نجف و کربلا به عنوان موکب دانش‌آموزی هستیم، گفت: در نظر داریم سه موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین ایجاد کنیم. کاروان‌های دانش‌آموزی در ایام اربعین راه‌اندازی خواهد شد و اردوگاه‌ها و مدارس به عنوان پایگاه‌های اسکان زائران پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته می‌شود.

وی به تهیه بسته محتوایی برای توزیع در موکب‌ها در پیاده‌روی اربعین اشاره و اظهار کرد: در محور تولیدات محتوایی، کتاب شعری ویژه کودکان تهیه شده است که در مسیر اربعین توزیع می‌شود. برای نوجوانان نیز کتابی با محوریت امام زمان (عج) ، کربلا و اربعین در نظر گرفته‌ایم.

گفتنی است اعزام بیش از ۵ هزار دانشجومعلم برای پیاده روی اربعین توسط دانشگاه فرهنگیان، اجرای پویش سفیران حسینی در پیاده روی اربعین و انجام فعالیت‌های متعدد در قالب محور موکب‌های مرزی و برون مرزی و اعزام‌ها در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت./فارس

 

برچسب ها: ماه محرم موکب دانش آموزان پیاده روی اربعین وزیر آموزش و پرورش
ارسال نظر
آخرین اخبار