۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
تعداد بازدید: ۲۳۹۲۲۱
بر اساس مصوبه مجلس، به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی اجازه داده می‌شود از محل منابع خود، در هر یک از طرح‌های زیربنایی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مشارکت کنند.
کد خبر: ۳۲۶۷۶

بانک‌ها مجاز به مشارکت در سرمایه‌گذاری شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه اول مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی چند ماده از طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را تصویب کردند.

طبق ماده ۱۱ این طرح، در ماده (۸) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی مصوب ۱۵/ ۰۲/ ۱۳۹۸ به جای عبارت " کلیه کارفرمایان موضوع این قانون اعم از دولتی، عمومی و یا تعاونی"، عبارت "کلیه کارفرمایان اعم از دولتی، عمومی، خصوصی و یا تعاونی " و در تبصره (۱) آن ماده بعد از عبارت " دستگاه‌های موضوع ماده (۲) این قانون" عبارت " و سایر کارفرمایان " اضافه می‌شود.

همچنین بر اساس ماده ۱۲، به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی اجازه داده می‌شود از محل منابع خود از جمله منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مازاد، در هر یک از طرح‌های زیربنایی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نظیر طرح‌های آزادراهی و بزرگراهی و راه‌های اصلی در قالب تأمین مالی و یا تملک و یا ایجاد شرکت و صندوق طرح (پروژه) در چارچوب مصوبات شورا مشارکت نمایند.

تبصره - حدود و ضوابط مشارکت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در طرح‌های سرمایه گذاری تولیدی و سایر طرح‌های مزبور به تصویب شورا می‌رسد./ مهر

برچسب ها: موسسات اعتباری غیربانکی مجلس شورای اسلامی صحن مجلس بانک ها
ارسال نظر
آخرین اخبار