۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
تعداد بازدید: ۷۷۹۹۳
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد؛
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت:در ۴ ماهه ابتدای سال ۲۰۷ تن انواع مواد مخدر توسط پلیس کشف شده است که نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته‌ایم.
کد خبر: ۳۲۷۲۵

کشف ۲۰۷ تن موادمخدر از ابتدای سال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سردار ایرج کاکاوند گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های اجتماعی و امنیتی در سطح جهان اعتیاد و قاچاق مواد مخدر است و نگرانی‌های عمده‌ای در سطح جهان ایجاد کرده است.

وی افزود: کشور افغانستان همچنان بزرگ‌ترین تولید کننده در جهان است که در سال ۲۰۲۲ تولید به ۶ هزار و ۲۰۰ تن رسیده است.

کاکاوند گفت: در ۴ ماهه ابتدای سال ۲۰۷ تن انواع مواد مخدر توسط پلیس کشف شده است که نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه تریاک با بیش از ۱۵۶ تن در صدر کشفیات مواد مخدر وجود دارد، گفت: حدود ۵۲۷ باند قاچاق مواد مخدر شناسایی و منهدم شده و ۶۰ قاچاقچی مواد مخدر هم شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی افزود: عملیات حج امسال به واسطه رعایت زائران و کنترل پلیس بدون هیچ مشکلی به پایان رسید و تا به این لحظه گزارشی مبنی بر دستگیری زائران در عربستان گزارش نشده است.

کاکاوند گفت: تجربه سنوات گذشته نشان می‌دهد معدود افرادی از زائران عتبات عالیات رعایت ممنوعیات مواد مخدر و روان‌گردان را نداشته و بعضاً مواد مصرفی را همراه خود می‌بردند که در مرزها این افراد دستگیر می‌شدند./مهر

برچسب ها: ایرج کاکاوند قاچاق پلیس مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر
ارسال نظر