۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
تعداد بازدید: ۱۲۲۹۳۸
سرپرست معاونت امور مناطق و محیط زیست شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: علاقمندان به فعالیت در حوزه ون‌کافه‌ها می‌توانند از طریق شهرداری مناطق و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل روند کسب مجوز را طی کنند.
کد خبر: ۳۲۷۸۸

صدور مجوز ون‌کافه در پایتخت در کمتر از ۳ روز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، یاسر نکوفال در مورد ساماندهی ون‌کافه‌ها در تهران اظهارکرد: تأکید مصوبه شورای شهر بر ساماندهی تجهیزات و ون‌کافه‌هاست. شهرداری مناطق باید نقاط دارای ظرفیت را به ما معرفی کنند و ما ون‌کافه‌ها را به این نقاط بفرستیم تا ساماندهی انجام شود.

سرپرست معاونت امور مناطق و محیط زیست، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه ۸۵ ون کافه دارای مجوز در پایتخت فعالیت می‌کنند، افزود: کسانی که مجوز ندارند باید جمع‌آوری شوند و افرادی هم که می‌خواهند مجوز بگیرند، برای کسب مجوز باید به منطقه مورد نظر و سپس به شرکت ساماندهی مشاغل مراجعه کنند.

نکوفال اظهار کرد: ما صدور مجوز را برای ون کافه‌ها، خیلی سریع انجام می‌دهیم و مانعی جدی برای این روند وجود ندارد. اگر مدارک کامل باشد و استاندارد‌های مورد نظر رعایت شده باشد در کمتر از ۳ روز، مجوز صادر می‌شود.

وی تصریح‌کرد: در صورت تخلف ون‌کافه‌داران، بار اول به آن‌ها تذکر داده می‌شود و پس از تخلف دوم و عدم رعایت ضوابط، ممکن است مجوز آن‌ها تمدید نشود. همچنین در زمان صدور مجوز نیز تعهدات ۲۸ بندی از جمله رعایت شئونات اسلامی، عدم ایجاد سر و صدا و پاسخگویی به ناظرین از آن‌ها گرفته می‌شود.

نکوفال تصریح کرد: پلیس اماکن، اصناف، سازمان تعزیرات و سایر نهاد‌ها نیز موظفند بر فعالیت ون کافه‌ها نظارت داشته باشند. ما مجوز فضا و محل را به آن‌ها اعطا می‌کنیم، اما مسئولیت ارائه مجوز بهداشت با ما نیست؛ بنابراین نهاد‌های ارائه مجوز بهداشتی باید نظارت خود را انجام دهند. همچنین اتحادیه‌های اصناف نیز مسئولیت‌هایی برای ساماندهی ون‌کافه‌ها دارند و پلیس هم باید نظارت کند که موارد و کالا‌های غیرمجاز فروخته نشوند.

وی خاطرنشان کرد: هر ارگان باید وظایف خود را برای ساماندهی ون کافه‌ها انجام دهد. در شهرداری تهران ما مسئول اعطای مجوز فضا و مکان استقرار هستیم. در این خصوص نظارت‌های دیگر بر عهده سایر دستگاه‌ها از جمله اتاق اصناف، تعاونی‌ها، پلیس، بهداشت و سایر نهادهاست. لازم است تا دستورالعملی تدوین شود و با هم افزایی و همکاری بین بخشی بتوان نظارت دقیقی بر عملکرد ون کافه‌ها داشت. این نکته بسیار مهم و در عین حال یکی از مطالبات شهرداری تهران است./باشگاه خبرنگاران جوان

 
برچسب ها: ون کافه ساماندهی صنایع و مشاغل شهر #شهرداری تهران پلیس اماکن اصناف
ارسال نظر
آخرین اخبار