۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
تعداد بازدید: ۱۷۴۷۹۳
با افزایش سهم خودرو‌های داخلی چینی از بازار این کشور، کاهش فروش خودروساز‌های ژاپنی آن‌ها را مجبور به کاستن هزینه‌ها و اخراج کارکنان کرده است.
کد خبر: ۳۲۸۰۹

تویوتا ۱ هزار کارگر را اخراج کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شرکت تویوتا موتور در چین که به صورت سرمایه گذاری مشترک با چینی‌ها ایجاد شده اعلام کرد که قرارداد حدود یک هزار کارگر اعزامی خود را به دلیل فشار‌های ناشی از جنگ قیمت در بزرگترین بازار خودروی جهان، زودتر از موعد فسخ کرده است.

سابقا سه کارگر اعلام کرده بودند که این کارخانه مشترک بین تویوتا و گروه خودروسازی گوانگژو چین کارگران را در آخر هفته اخراج کرده و به آن‌ها غرامت پیشنهاد کرده است.

شرکت گوانگژو تویوتا موتور، در بیانیه‌ای به رویترز اعلام کرد که این تعدیل نیرو با توجه به سطح تولیدات اخیر آن‌ها انجام پرفته است. این شرکت اعلام کرده که طبق قانون، غرامت اقتصادی برای کارگران ارائه خواهد داد.

کارخانه مشترک تویوتا با چین ظرفیت تولید سالانه ۱ میلیون دستگاه خودرو دارد و طبق وب سایت آن، حدود ۱۹ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. این اقدام تویوتا در حالی صورت گرفت که همتای آن یعنی شرکت میتسوبیشی در اوایل ماه ژوئیه اعلام کرد که هزینه‌های کارکنان خود را در چین کاهش می‌دهد تا بتواند سودآوری خود را حفظ کند.

بر اساس گزارش انجمن خودرو چین، برند‌های ژاپنی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ در میان خودروسازان چینی شدیدترین افت فروش را تجربه کردند و سهم بازار آن‌ها از حدود ۲۰ درصد در سال گذشته به ۱۴.۹ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که فروش برند‌های چینی ۵۳ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده است.

تویوتا روی خودروی الکتریکی خود برای احیای فروش در چین حساب می‌کند که در شش ماه اول ۲۰۲۳ میلادی ۹ درصد کاهش یافته است. این شرکت به جنگ قیمتی که توسط تسلا در ژانویه آغاز شده بود پیوست و قیمت یک خودروی الکتریکی خود را ۱۵ درصد کاهش داد./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: شرکت تویوتا #بازار خودرو خودروسازی خارجی خودروی چینی ژاپن اخراج نیروی کار
ارسال نظر
آخرین اخبار