۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
تعداد بازدید: ۹۷۹۹۸
در حالی که امسال موج گرما جهان را فرا گرفته است و کسی به سرماخوردگی فکر نمی‌کند، کارشناسان از هم‌اکنون درباره شیوع ویروس‌های زمستانی امسال هشدار می‌دهند.
کد خبر: ۳۲۸۲۹

۳ ویروس تازه در راه است ‌

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر مندی کوئن، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، می‌گوید قرار است در زمستان پیش‌رو با سه ویروس درگیر باشیم: «کووید، آنفلوآنزا و آراس‌وی یا سین‌سیشیال تنفسی».هم اکنون، شیوع این سه ویروس دستگاه تنفسی پایین است و سویه امیکرون اکس‌بی‌بی شایع‌ترین نوع کووید است. سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته سویه جدید ای ‌جی.۵ (EG.5) را شناسایی کرده که زیرسویه اکس‌بی‌بی و شیوع آن در سراسر جهان رو به افزایش است.

روشن نیست ظهور این سویه جدید چه پیامدی داشته باشد، اما شواهد نشان نمی‌دهد که نوع حادتری از بیماری ایجاد کند و واکسن‌های کرونا همچنان در مقابل آن موثرهستند.ویروس دیگری که پیش‌بینی می‌شود در زمستان امسال شیوع پیدا کند آراس‌وی (ویروس سین‌سیشیال تنفسی) است که واکسن آن به ‌تازگی به تایید اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) رسیده است.

برخلاف واکسن‌هایی که بدن را تحریک می‌کند تا پادتن بسازد، این واکسن پادتن را وارد بدن می‌کند. این یعنی دو واکسن دیگر به واکسن سالانه آنفلوآنزا اضافه می‌شود، واکسن کرونا و آراس‌وی.برخی افراد ممکن است درباره تزریق همزمان سه واکسن نگران باشند، اما به گزارش ان‌بی‌سی، به نظر نمی‌رسد تزریق همزمان واکسن آنفلوآنزا و کووید بر یکدیگر تاثیر بگذارد و از اثربخشی‌شان بکاهد./سلامت نیوز

برچسب ها: ویروس زمستان آنفلونزا سازمان جهانی بهداشت واکسن
ارسال نظر
آخرین اخبار