۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
تعداد بازدید: ۸۷۲۷۳
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درباره علت تفاوت قیمت درج شده روی بسته دارو و مبلغ پرداختی در داروخانه‌ها را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۲۸۷۳

چرا قیمت خرید دارو با قیمت درج شده روی بسته آن تفاوت دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در پی سوالات شهروندان در خصوص متفاوت بودن قیمت خرید دارو از داروخانه با قیمت درج شده بر روی جعبه دارو، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان جهت روشن شدن اذهان و پاسخ به این سوال مردمی گفت و گویی را با دکتر حمیدرضا حافظی سرپرست غذا و دارو این دانشگاه انجام داد.

حافظی گفت: از آنجا که قیمت دارو باید در سراسر کشور یکسان باشد گاهی ممکن است تغییر قیمت صورت بگیرد، چرا که داروخانه‌ها موظف هستند داروهای خود را با تغییر قیمت جدید اعمال شده از سوی سازمان غذا و دارو بفروشند، حتی اگر قیمت قبل روی بسته‌های آن درج شده باشد و طبیعی است قیمت داروهای بسته‌بندی شده موجود در داروخانه یا انبارهای توزیع، قیمتشان با قیمت‌های جدید تطابق نداشته باشد.

وی بیان کرد: ممکن است یک دارو در طول یک سال چندین مرتبه تغییر قیمت داشته باشد و از نظر هزینه به صرفه نیست که دارو از شرکت‌های پخش به کارخانه مرجوع و قیمت آن اصلاح شود. ملاک قیمت دارو در زمان تحویل به بیماران سامانه TTAC است که این نرم‌افزار قابل دانلود و نصب در تلفن همراه بوده و همشهریان محترم می‌توانند با نصب این نرم افزار، از قیمت داروها مطلع شوند.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه اظهار کرد: همواره بازرس‌های معاونت غذا و دارو دانشگاه به صورت دوره‌ای در حال بازرسی و ارزیابی واحدهای تحت پوشش دانشگاه، اعم از داروخانه‌های دولتی و خصوصی، شرکت‌های توزیع دارو، عرضه کنندگان و شرکت‌های تولیدی مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی و نیز تجهیزات پزشکی هستند و البته موارد تخلف را ثبت، تذکر و گزارش می‌کنند.

حافظی در پایان از شهروندان درخواست کرد هرگونه سوال و شکایت در این حوزه را از طریق شماره تماس ۱۹۰ با معاونت غذا و دارو در میان بگذارند./سلامت نیوز

برچسب ها: قیمت دارو دارو سازمان غذا و دارو داروخانه
ارسال نظر
آخرین اخبار