۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
تعداد بازدید: ۶۱۶۵۹
معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 8 تبریز گفت: با توجه به اهمیت خانه‌های تاریخی در تاریخ و تمدن شهر تبریز و با توجه به تمرکز این خانه‌ها در بافت مرکزی شهر کاربری گردشگری برای این بخش تعریف می‌شود.
کد خبر: ۳۲۹۴۸

 

خانه‌های تاریخی مرکز شهر تبریز به کاربری گردشگری تبدیل می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، کاظم دلفکار در بازدید از عملیات بهسازی و مرمت خانه‌های تاریخی بافت مرکزی شهر تبریز، اظهار داشت: براساس اجرای سیاست‌های تشویقی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، عملیات مرمت و جداره سازی ساختمان قدیمی کوی مجتهدیلر از سال گذشته توسط مالک و با نظارت شهرداری آغاز و در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: به دلیل فعال بودن کارگاه مرمتی در این ساختمان تاریخی و به منظور تامین امنیت پروژه، موقتا از از درب‌های فلزی در ورودی‌های خانه تاریخی استفاده شده است که  بعد از اتمام عملیات مرمتی، درب‌های چوبی با معماری سنتی و زیبا، جایگزین آنها خواهد شد تا با هویت تاریخی این خانه همخوانی داشته باشد.

دلفکار با بیان اینکه کوچه مجتهدیلر یکی از قدیمی‌ترین کوچه‌های تبریز است، تصریح کرد: این کوچه در مجاورت بازار تاریخی تبریز واقع شده و در سال های قبل بسیاری از مجتهدهای استان از جمله آیت الله قاضی در این کوچه ساکن بوده‌اند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 8 عنوان کرد: در نظر داریم خانه‌های تاریخی تبریز را با مشارکت مالکان و سرمایه گذاران بخش خصوصی مرمت و با کاربری‌های گردشگری مانند هتل و رستوران سنتی مورد استفاده قرار دهیم و شهرداری منطقه هشت نیز بر آن است تا با تهیه و تصویب سیاست‌های تشویقی، تسهیل کننده تبدیل خانه‌های تاریخی به کاربری‌های گردشگری باشد.

کاظم دلفکار همچنین یادآور شد: به‌رغم گمانه زنی‌های اخیر در فضای مجازی، به دلیل مجاورت این پروژه با ساختمان شهرداری منطقه 8 اهتمام ویژه‌ای برای نظارت در روند مرمت و جداره سازی وجود دارد./ایلنا

 

برچسب ها: آذربایجان شرقی خانه تاریخی صنعت گردشگری ایران تبریز
ارسال نظر
آخرین اخبار