۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
تعداد بازدید: ۹۰۲۹۲
ساخت گوشی و تبلت بدون حاشیه، از برنامه‌هایی است که اپل برای رسیدن به آن تلاش می‌کند.
کد خبر: ۳۲۹۶۴

آیفون ۱۵ باریک‌ترین حاشیه نمایشگر را خواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اپل در حال کار روی فناوری جدید LIPO است که استفاده از آن به کاهش چشمگیر حاشیه‌های اطراف نمایشگر انواع گوشی و تبلت این شرکت کمک می‌کند. اگرچه برخی افراد می‌گویند استفاده از این تکنولوژی در دستگاه‌های مختلف چند سال طول می‌کشد، اما ظاهراً قرار است اولین محصولات مجهز به نمایشگر‌های LIPO اواخر سال جاری عرضه شوند.
 
پیش از این شایعه شده بود که نمایشگر آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، باریک‌ترین حاشیه را بین همه‌ مدل‌های گوشی‌های اپل خواهند داشت و در واقع ضخامت آن به ۱٫۵۵ میلی‌متر می‌رسد و از حاشیه‌ ۱٫۸۱ میلی‌متری اطراف نمایشگر شیائومی ۱۳ پرو کمتر است.

بنا بر گفته مارک گورمن در خبرنامه PowerOn، اپل از فناوری جدیدی به نام LIPO برای کاهش ضخامت حاشیه‌ صفحه نمایش آیفون ۱۵ پرو بهره خواهد برد. او همچنین اشاره کرد غول فناوری کوپرتینویی از تکنولوژی مذکور برای کاهش حاشیه‌های آیپد نیز استفاده خواهد کرد، اما برنامه‌ زمانی خاصی در این زمینه ارائه نداده است.

ضخامنت حاشیه‌ نمایشگر آیفون‌های کنونی اپل ۲٫۲ میلی‌متر است و استفاده از فناوری LIPO این عدد را به ۱٫۵ میلی‌متر کاهش خواهد داد. شاید استفاده از این ویژگی یکی دیگر از دلایل افزایش احتمالی قیمت مدل‌های پرو آیفون ۱۵ باشد.

اپل از مدت‌ها قبل به‌دنبال ساخت آیفون کاملاً بدون حاشیه بوده و از تأمین‌کنندگانی مثل سامسونگ و ال‌جی درخواست کرده چنین امکانی را فراهم سازند. البته قطعاً چالش‌هایی در مسیر گسترش استفاده از فناوری LIPO وجود دارد که باید برطرف شوند./باشگاه خبرنگاران جوان

 
برچسب ها: آیفون 15 صفحه نمایش گوشی نمایشگر صفحه نمایشگر فناوری نوین اپل
ارسال نظر
آخرین اخبار