۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
تعداد بازدید: ۱۲۱۷۴۷
معاون اول رئیس جمهور، بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی پلاسما در کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۳۲۹۶۷

خام فروشی پلاسما در کشور باید متوقف شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمد مخبر، در مراسم چهل و نهمین سالروز تأسیس سازمان انتقال خون ایران، افزود: امروز به جایی رسیده ایم که می‌توان روند درمان بیماری‌های صعب العلاج همانند سرطان خون و بیماری‌های خاص را با پیشرفت‌های تکنولوژیکی در سازمان انتقال خون شروع کرد که این نعمت بزرگ و خبری خوب برای مردم ایران است.

وی با اشاره به افتتاح دو مرکز خون گیری در استان‌های یزد و آذربایجان غربی، گفت: با توجه به تأمین صد درصدی نیاز خونی و فرآورده‌های خونی بیمارستانی در سال جاری ضرورت دارد تا برای اطمینان از تأمین ذخایر بانک خونی کشور مراکز خون گیری در سایر شهرهای کشور نیز ایجاد شود.

مخبر خاطرنشان کرد: زمانی در کشور برای یک بیمار در اتاق جراحی نیاز بود تا چندین واحد خونی گرفته شود اما با تلاش‌های سازمان انتقال خون و همراهی اهداکنندگان، به مرحله‌ای رسیده ایم که نیاز به معوض خونی وجود ندارد و با بانک خونی اهدا شوندگان نیازهای بیمارستانی و جراحی کشور تأمین می‌شود.

وی بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی پلاسما در کشور تاکید و اظهار امیدواری کرد پالایشگاه پلاسما به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ نظام سلامت هرچه زودتر آغاز و به سرانجام برسد.

مخبر در ادامه به برخی از مانع تراشی‌های نظام سلطه در دوران کرونا و جلوگیری از واردات ماسک و واکسن به کشور اشاره و تاکید کرد: همانند دوران جنگ مردم و به ویژه زنان در منازل و واحدهای تولیدی خود از نظام بهداشت و سلامت ایران پشتیبانی کردند و با تولید ماسک و همچنین سایر اقلام بهداشتی توطئه‌های دشمنان را بر هم زدند که چنین روحیه و اراده‌ای را نمی‌توان در هیچ کجای دنیا پیدا کرد.

وی همچنین فعال شدن قاطبه مردم را کلید اصلی حل مشکلات کشور در دوره کرونا و سایر ساحت‌های تاریخی انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: در عرصه اقتصادی نتوانسته ایم مردم را به دلیل اینکه حجم بزرگی از اقتصاد در دست دولت است به صحنه بیاوریم اما اراده و برنامه ریزی جدی دولت حضور مردم در تمامی ابعاد و صحنه‌های اقتصادی کشور است./مهر

برچسب ها: محمد مخبر انتقال خون سازمان انتقال خون ایران پلاسما خام فروشی درمان کرونا
ارسال نظر
آخرین اخبار