۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
تعداد بازدید: ۱۴۱۶۵۷
سرپرست شرکت انتقال گاز ایران اعلام کرد:
غلام‌عباس حسینی گفت: هم اکنون روزانه ۴۵ میلیون متر مکعب گاز به کشورهای همسایه صادر می شود که با تکمیل دو خط ۶ و ۹ سراسری صادرات ۱۰۰ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۳۳۱۱۹

صادرات ۴۵ میلیون متر مکعبی گاز به کشور های همسایه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، غلام‌عباس حسینی سرپرست شرکت انتقال گازایران امروز در یک نشست خبری با اشاره به اینکه گازی که در خطوط انتقال وجود دارد از ۲۰ پالایشگاه گاز داخلی و دو پایانه گازی ترکمنستان و سرخس و ۱۶ نقطه از مناطق نفت خیز جنوب تأمین می‌شود گفت: در حال حاضر ۳۸ هزار کیلومتر خط انتقال فشار قوی گاز در سراسر کشور وجود دارد که این گاز به ۶۱ مرکز بهره برداری انتقال پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به صادرات گاز ایران به کشورهای همسایه گفت: روزانه ۴۵ میلیون متر مکعب گاز به کشورهای عراق، ترکیه و آذربایجان صادر می‌شود،.

این مقام مسئول با اشاره به سوآپ گاز تصریح کرد: سال گذشته ۴.۵ میلیون متر مکعب در روز گاز از ترکمنستان دریافت کردیم که البته طی ۱۵ روز به دلیل شدت سرما گاز ارسالی به ایران قطع شد.

حسینی اضافه کرد: اکنون پیمانکاران روی دو خط ششم و نهم سراسری در حال کار هستند که با تکمیل این خطوط ظرفیت ۱۰۰ میلیون متر مکعبی گاز برای صادرات ایجاد خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول اکنون ظرفیت واردات گاز ۲۰ میلیون متر مکعب است که امکان افزایش سوآپ گاز از ترکمنستان تا ۱۰ میلیون متر مکعب را نیز دارا هستیم./مهر

 

برچسب ها: گاز صادرات کالا ایران غلامعباس حسینی صادرات گاز کشورهای همسایه
ارسال نظر
آخرین اخبار