۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
تعداد بازدید: ۸۶۹۴۴
رئیس اورژانس استان تهران با اشاره به فرسودگی ۸۰ درصد ناوگان اورژانس تهران، چالش‌های کاهش زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیماران را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۳۱۶۰
فرسودگی ۸۰ درصد ناوگان اورژانس تهران/ کمبود ۱۸۰۰ نیروی اورژانس در تهران!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمداسماعیل توکلی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اقدامات اورژانس برای کاهش مدت زمان رسیدن آمبولانس‌ها بر بالین مصدومان و بیماران اظهار کرد: در تهران روزانه بالای 10 هزار تماس با اورژانس حاصل می‌شود که منجر به انجام 3500 ماموریت انجام می‌شود که 800 مورد از آن‌ها به بیمارستان منتقل می شوند.

وی ادامه داد: زمان رسیدن بر بالین بیمار یک چالش بسیار بزرگ در اورژانس استان تهران است؛ ما برای کاهش زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیماران نیازمند ساختمان‌هایی برای تاسیس پایگاه اورژانس هستیم اما متاسفانه به دلیل عدم تمکن مالی، مجبور شده‌ایم در هر ساختمانی که امکان استقرار نیروها وجود داشت اقدام به تاسیس پایگاه کنیم که این عدم پراکندگی صحیح، یکی از چالش‌های ماست. در کنار این موضوع، فرسودگی ناوگان اورژانس و کمبود نیرو باعث شده با استانداردهای تعیین شده برای رسیدن آمبولانس بر بالین بیماران و مصدومان فاصله داشته باشیم.

ثبت 170000 مزاحمت تلفنی در اورژانس تهران در سال 1401

توکلی با بیان این‌که موتورلانس‌ها به کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران کمک کرده‌اند، افزود: در تلاش هستیم تا در سال 1403 تعداد موتورلانس‌ها را افزایش بدهیم. در ابتدای سال مدت زمان رسیدن بر بالین بیماران بالای 17 دقیقه بود که با افزایش موتورلانس‌‌ها به 11 دقیقه رسیده است.

رئیس اورژانس استان تهران با اشاره به این‌که در حوزه نیروی انسانی ما با کمبود 1800 نفر مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: باید به ازای هر پایگاه 15 نفر نیروی عملیاتی اورژانس داشته باشیم اما حدود 6 نیرو داریم که نشان می‌دهد با کمبود 9 نیروی اورژانس در هر پایگاه مواجه هستیم.

وی با اشاره به چالش‌های اورژانس استان تهران گفت: در استان تهران نیازمند وجود 700 پایگاه هستیم در حالی که 400 پایگاه موجود است و 300 پایگاه عقب‌ماندگی داریم. اصلی‌ترین مشکل در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی کمبود آمبولانس و نیروی انسانی است به طوری که در کل کشور 5000 دستگاه آمبولانس وجود دارد که 3000 دستگاه آن فرسوده هستند و بالای 15 سال سن دارند. در تهران حدود 600 دستگاه آمبولانس وجود دارد که 80 درصد ناوگان فرسوده است.

توکلی با بیان این که 25 درصد ماموریت‌های اورژانسی کل کشور در استان تهران انجام می‌شود، گفت: سالانه بالغ بر یک میلیون ماموریت توسط اورژانس استان تهران انجام می‌شود. در چهارماه ابتدای امسال نیز بیش از 900 هزار تماس از سوی مردم با اورژانس تهران حاصل شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهداشت و درمان وزارت بهداشت اورژانس فرسودگی آمبولانس‌ اورژانس تهران موتورلانس
ارسال نظر
آخرین اخبار