۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
تعداد بازدید: ۱۲۰۵۱۲
اگر شما هم جزء افرادی هستید که فکر می‌کنید جاذبه‌های گردشگری خراسان، همگی در شهر مشهد قرار دارد و مکان‌های دیدنی به این شهر خلاصه می‌شود، سخت در اشتباه هستید.
کد خبر: ۳۳۱۷۱

میامی مشهد؛ شهری با امام زاده و آب گرم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، معمولا مسافرانی که از دیگر شهرهای ایران به خراسان و شهر مشهد سفر می‌کنند با این چالش روبه رو هستند که چه جاهای تفریحی و گردشگری دیگری وجود دارد؟ در این مطلب با معرفی یکی از متفاوت ترین نقاط گردشگری-مذهبی خراسان رضوی و جاهای دیدنی اطراف مشهد یعنی شهرستان میامی همراه شما هستیم.

معرفی میامی مشهد مقدس

شاید شما هم جزء افرادی هستید که برای سفر خود به مشهد با خرید بلیط هواپیما  به دنبال مکان‌های تفریحی آن می‌گردید یا یکی از شهروندان این شهر بوده و به دنبال جاهای دیدنی مشهد برای تعطیلات آخر هفته خود هستید. یکی از بهترین پیشنهادهایی که برای شما وجود دارد، بازدید از شهر میامی و جاذبه‌های دیدنی آن است. در میامی اقوام‌ مختلفی مانند ترک، عرب و فارس آن ساکن هستند. برخلاف مشهدی‌ها و در کل خراسانی‌ها که از وجود چنین جاذبه‌ای باخبر هستند، توریست‌ها و گردشگران کمتری از آن ‌خبر دارند. با بهتر دیده شدن این روستا می‌توان تا حد زیادی به صنعت گردشگری و اقتصادی آن کمک کرد. این شهر در دل خود جاذبه‌های تاریخی و تفریحی زیادی را جای داده که از جمله آن‌ها می‌توان به آب گرم، کاروانسرا عباس آباد، کاروانسرا میامی، روستای قازقان و امام زاده یحیی اشاره کرد. قبل از خرید بلیط هواپیما مشهد تهران و ترک این شهر، حتما بازدید از این مکان‌های دیدنی را در برنامه سفر خود قرار دهید. حال اگر شما هم تا به حال به روستای زیبا سفر نکرده‌اید و به دنبال بهترین مکان تفریحی در سفر خود هستید، در ادامه با معرفی امکانات این روستا همراه ما باشید.

امام زاده یحیی میامی، زیارتگاه مهم میامی

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می‌شود مردم به میامی سفر کنند، وجود امام‌زاده‌ای به نام امام‌ زاده یحیی است که یکی از نوادگان امام سجاد(ع) بوده و به دلیل نزدیکی به حرم امام رضا مورد توجه زائران قرار می‌گیرد. برای زیارت از این امام زاده در میامی مشهد، باید فاصله‌ای ۵۰ کیلومتری را طی کنید. مرقد امام زاده یحیی در زمینی به مساحت ۵۵ هکتار قرار دارد که در اطراف آن‌ اتاق‌های مخصوص اسکان مسافران ایجاد شده که اگر قصد ماندن برای یک شبانه‌روز را دارند، بتوانند از این اقامتگاه‌ها استفاده کنند. همچنین برای زائرانی که در این اتاق‌ها اسکان دارند، آشپزخانه‌ای نیز ایجاد شده تا در رفاه کامل سفر خوبی را تجربه‌کنند. برخی از زائرانی که قبلا به این امام‌زاده مراجعه کرده‌اند به معجزات او اعتقاد زیادی دارند و در سفرهای بعدی خود مجدد از این امام زاده زیارت می‌کنند.

میامی مشهد؛ شهری با امام زاده و آب گرم

کاروانسرا عباس آباد، میراث دوران صفوی

در مرکز روستای عباس آباد که در ۷۵ کیلومتری شهرستان میامی و همچنین در ۱۳۵ کیلومتری جاده شاهرود مشهد، مکانی تاریخی و قدیمی واقع شده که کاروانسرای عباس آباد نام دارد و قدمت آن به دوران صفویه بازمی‌گردد. اگر به جای خرید بلیط هواپیما تهران مشهد، با خودروی شخصی سفر می کنید، می‌توانید در سفر خود از این جاذبه دیدنی و تاریخی باشکوه دوران صفویه بازدید کنید و با تاریخچه این بنا آشنا شوید. دو در ورودی در این ساختمان وجود دارد که به در غربی و در شرقی معروف هستند. کاروانسرا عباس آباد در سال ۱۳۶۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و مورد بازدید عموم قرار گرفت.

میامی مشهد؛ شهری با امام زاده و آب گرم

آب گرم میامی پیشنهادی برای رفع خستگی سفر

در طول تاریخ همیشه استخرها و چشمه‌های آب گرم برای حاکمان و فرمانروایان اهمیت زیادی داشته است. امروزه‌ نیز افراد زیادی هستند که به چشمه‌های آب گرم علاقه‌زیادی دارند و آن را در برنامه سفرهای خود قرار می‌دهند تا رفع خستگی کنند. یکی از بهترین جاهای تفریحی میامی مشهد، آب گرم آن است که مورد توجه خراسانی‌ها و مسافران دیگر شهرها قرار می‌گیرد و از آن به عنوان راهی درمانی برای تسکین‌ دردهای خود استفاده می‌کنند. مواد معدنی و خاصیت شفابخش این آب گرم باعث شده تا میامی به یک قطب گردشگری مهم در خراسان رضوی تبدیل شود. همچنین از دیگر فواید چشمه آب گرم میامی افزایش شادابی پوست و بهبود بیماری‌های عضلانی و مفصلی است. معمولا تورهایی که برای بازدید از این روستا برنامه ریزی می‌شود، حتما یکی از مقصدهای آن آب گرم میامی است.

روستای چنارک میامی

یکی دیگر از جاذبه‌های مهم میامی که مورد توجه برخی از گردشگران قرار می‌گیرد، روستای چنارک است. مهمترین چیزی که باعث می‌شود گردشگران از این روستا دیدن کنند، وجود تپه‌های باستانی است که قدمت آن به اوایل اسلام تخمین زده شده و در سال ۱۳۸۴ جزء آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. متاسفانه جزئیات دقیق‌تری درباره این تپه‌های باستانی در دسترس نیست. برخی از این تپه ها شکلی شبیه به غار دارند که به داخل کوه و یا به داخل زمین راه یافته‌اند. بافت این تپه‌ها و سازه‌های قدیمی از سنگ‌، خشت و گل است که تا به امروز ساختار خود را تا حدی حفظ کرده و به منطقه‌ای باستانی تبدیل شده است.

میامی مشهد؛ شهری با امام زاده و آب گرم

کاروانسرای میامی

یکی دیگر از آثار تاریخی مهم دوران صفویه که در شهرستان میامی مشهد واقع شده، کاروانسرا میامی است که جزء بناهای تاریخی استان خراسان رضوی به شمار می‌رود ‌و جزء آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این کاروانسرا یک در ورودی هشتی مانند دارد و از ۴ ایوان تشکیل شده است. زمانی که وارد این کاروانسرا می‌شوید حس غریبی به شما دست خواهد و آن هم به دلیل نمای کاملا آجری و بی روح این کاروانسرا است. در بالای در ورودی کاروانسرا نیز کتیبه‌هایی وجود دارد که نوشته‌های روی آن اطلاعاتی درباره سازنده این کاروانسرا و تاریخ ساخت آن می‌دهد. این کاروانسرا مساحتی حدود ۵۲۵۰ مترمربع را به خود اختصاص داده و همچنان ساختار خود را به خوبی حفظ کرده است.

میامی مشهد کجاست و دسترسی به آن چگونه است؟

در قسمت‌های قبل از این مقاله اشاره کردیم که میامی در فاصله ۵۰ کیلومتری مشهد واقع شده و در مسیر جاده سرخس قرار دارد. برای رسیدن به میامی مشهد با خودرو شخصی باید ابتدا از طریق بلوار بابانظر یا همان صدمتری خود را به بلوار مفتح شرقی برسانید. پس از عبور از این بلوار وارد جاده میامی می‌شوید. از ابتدای این جاده تا مقصد اصلی یعنی روستای میامی ۴۵ کیلومتر فاصله وجود دارد. خط ۵۰۱ حمل و نقل عمومی نیز به راحتی شما را به روستای میامی و امام زاده یحیی خواهد رساند. البته تورهای گردشگری نیز وجود دارند که برای گشت و گذار و تفریح در روستای میامی آماده خدمات رسانی به شما عزیزان خواهند بود.

در پایان این مطلب

امیدواریم توانسته باشیم که با معرفی چند دقیقه‌ای از جاهای دیدنی میامی مشهد شما را با این جاذبه گردشگری مهم آشنا کرده باشیم. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این منطقه خوش آب و هوا را از دست ندهید. در ضمن برای مراجعه به این روستا و بازدید از امام زاده آن نیازی به پرداخت ورودی نیست. /خبرآنلاین

برچسب ها: مشهد مقدس گردشگری مذهبی جاذبه توریستی تور گردشگردی
ارسال نظر
آخرین اخبار