۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
تعداد بازدید: ۱۲۴۰۴۶
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه دستیابی به شهری توسعه یافته با تحکیم پایه ها و زیر ساخت های فرهنگی و اجتماعی امکان پذیر است،گفت:در این راستا باید تلاش شود هرچه سریعتر مجموعه تاریخی- گردشگری ایوان ری تجهیز، تکمیل، راه اندازی و بهره برداری شده و در اختیار شهروندان تهران قرار گیرد.
کد خبر: ۳۳۱۸۰

تلاش شرکت توسعه فضاهای فرهنگی برای راه‌اندازی ایوان ری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر سید محمد ناظم رضوی در حاشیه بازدید از مجموعه ایوان ری با بیان این مطلب که مجموعه فرهنگی‌ـ هنری ایوان ری از ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری برخوردار است، گفت: جلسات هم اندیشی با حجت الاسلام و المسلمین علیرضا شیرنژاد، مشاور شهردار تهران و مرکز فعالیت‌های دینی، سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی و همچنین سازمان عمران مناطق شهر تهران درباره حل موضوعات مربوط به پروژه «ایوان ری» برگزار شده تا هرچه سریعتر این مجموعه مورد استفاده شهروندان تهرانی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهر تهران با اشاره به نزدیکی این مجموعه فرهنگی در جوار برج تاریخی طغرل و مجموعه تاریخی مذهبی ابن بابویه و شیخ صدوق، گفت: ایوان ری دارای ظرفیت‌های زیادی است لذا باید طوری برنامه ریزی شود تا مردم منطقه و به ویژه جوانان بتوانند استفاده لازم را از این فضا داشته باشند.

وی به برگزاری جلسات مشترک با میراث فرهنگی استان تهران اشاره کرد و افزود: در پی تعامل با حوزه میراث فرهنگی؛ مقرر شد تا موزه تخصصی و تاریخی ری در ایوان ری تحت عنوان موزه ری شناسی احداث شود.
وی ادامه داد: پروژه «ایوان ری» نیاز به سیستم‌های امنیتی و حفاظتی دارد که این موضوع از طریق سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در حال پیگیری و انجام است.

وی با اشاره به اینکه مجتمع تاریخی و گردشگری ایوان ری از بخش‌های مختلف رفاهی و خدماتی و فرهنگی در مساحتی در حدود ۲۰۰۰۰ مترمربع با سطح زیر بنای بیش از ۳۱۰۰۰ متر مربع احداث شده است، افزود:این مجموعه از بخش‌های متعدد شامل تاریخی- باستانی، خلاقیت و نوآوری، رفاهی –خدماتی، رسانه‌ای – ارتباطی و آموزشی- پژوهشی تشکیل شده است.

رضوی با بیان این مطلب که بخش تاریخی – باستانی شامل موزه تاریخی ری و سایت کاوش باستانی است، گفت: مرکز رشد خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان، موزه اسباب بازی، مرکز استارتاپ‌های دیجیتال فرهنگی و گردشگری بخش مربوط به حوزه خلاقیت –نوآوری را در بر می‌گیرد.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران این بخش‌ها مساحتی برابر با ۲۴۲۰ مترمربع را به خود اختصاص داده و مجموعه رفاهی و خدماتی نیز شامل کافه فرهنگ، فود کورت، شهرکتاب، کافی شاپ و خرده فروشی و صنایع دستی است و مساحتی بالغ بر ۲۳۷۰ مترمربع را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: حوزه رسانه‌ای –ارتباطی خود به چهار بخش اختصاص دارد که با کاربری‌های سالن تئاتر و نمایش با متراژ ۱۶۵۰ مترمربع، سالن سینما و همایش با متراژ ۷۵۰ متر مربع، پایگاه مدیریت و بازرگانی با زیر بنای ۷۵۰ متربع و تئاتر اختصاصی روباز با متراژ ۵۵۰ متر مربع مساحت ۳۷۰۰ متر مربع را به این بخش اختصاص داده است.

رضوی بیان داشت: بخش آموزشی و پژوهش نیز با کانون آموزش و کتابخانه تاریخی و مذهبی ری با متراژ ۱۴۰۰ متر مربع در زمره مهمترین مجموعه فرهنگی – آموزشی در جنوب شرق تهران قراردارد که با بهره برداری از آن می‌توان بخش قابل توجهی از نیاز‌های فرهنگی و آموزشی شهر تاریخی ری و حتی کلان شهر تهران را برآورده کرد./ شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران

برچسب ها: شهر تهران #شهرداری تهران
ارسال نظر
آخرین اخبار