۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
تعداد بازدید: ۷۶۴۹۲
استاندار تهران با انتقاد از ساخت و سازهای غیراصولی در تهران گفت: شهرداری تهران در این دوره عزمش را جزم کرده که پلاسکوها و متروپل‌های جدید در شهر شکل نگیرد.
کد خبر: ۳۳۲۰۲

جلوگیری از ساخت و سازهای ناایمن و متروپل‌های جدید در شهر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علیرضا فخاری؛ استاندار تهران با اشاره به مافیای ساخت و ساز در حریم تهران گفت: تهران شهر بزرگی است که متاسفانه طی دهه‌های طولانی بر اثر بی‌توجهی به سیاست‌های شهرسازی و کم توجهی در نظارت‌ها یک ریسک انباشته شده‌ای دارد و گوشه و کنار این شهر مستعد بروز حوادث است .

او با بیان اینکه مقوله ایمنی در کشور ما از سوی مردم جدی گرفته نمی‌شود و آن را یک امر فانتزی می‌دانند، گفت: مثلا مردم یک خانه که می‌خواهند بخرند به استحکام سازه فکر نمی‌کنند. این بی‌توجهی‌های طولانی مدت در کنار شهرسازی‌های عجیب و غریب، نگهداری نکردن شریان‌های حیاتی، ساخت ساختمان ناایمن و....  باعث حوادثی اینچنینی می‌شود.

 استاندار تهران با گلایه از اینکه در امر ساختمان‌سازی استانداردها رعایت نمی‌شود، افزود: در ایران موبایل که می‌خرید گارانتی دارد اما مصالح ساختمانی و ساختمان گارانتی ندارد. وسیله ای که جنبه فنی دارد را پیش استادکار می‌برید ولی در ساختمان‌سازی انبوه افرادی را می‌بینیم که اساسا تحصیلات مهندسی و صلاحیت ساخت و ساز را ندارند اما صرفا به دلیل داشتن سرمایه در این امر مهم مداخله می‌کنند.  

فخاری گفت: شهرداری تهران در این دوره عزمش را جزم کرده که پلاسکوها و متروپل‌های جدید در شهر شکل نگیرد. یک نمونه‌اش همین شهرک است که به دلایل مختلف همچون ریشه‌های حقوقی، ضعف قوانین و عدم هماهنگی دستگاه‌ها را دارد، شکل گرفته است. در این باره شهرداری تهران عزمش را جزم کرده که برخورد کند و جلوی این مولود نامیمون را بگیرد.

 او ادامه داد: دیروز اولین باری نبوده که این تخریب‌ها انجام شده، قبلا نیز چنین برخوردهایی صورت گرفته است؛ یکی از شهرداران کاربلد هم این کار را انجام داده است چون اینجا به نوعی انماد و شاخص این تخلفات در تهران شده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه باید با ساخت و سازهای ناایمن مقابله شود، تصریح کرد: من خواهشی که از شهروندان دارم این است که وقتی که همه انباشته‌های زندگی خود را به مسکن تبدیل می‌کنند، توجه داشته باشند که برای ارزان‌تر تمام شدن ساختمان، پول خود را دست عده‌ای فرصت طلب ندهند. ما اساتیدی را اینجا آوردیم که گفتند درباره ایمنی این ساختمان‌ها تخصص خاصی نیاز نیست، این ساختمان را نگاه کنید، کاملا معلوم است که غیراصولی است.

فخاری به دریافت مجوز از شهرداری تهران برای ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: برخی تا اسم مجوز از شهرداری را می‌شنوند، می‌گویند که شهرداری دنبال پول خودش است ولی مجوزدار بودن یک ضمانتی است بر ساخت و ساز اصولی و مهندسی./همشهری آنلاین

 

برچسب ها: سازمان مدیریت بحران ساخت وساز #شهرداری تهران ایمنی ساختمان ساختمان سازی ساختمان ناایمن
ارسال نظر
آخرین اخبار