۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
تعداد بازدید: ۱۷۴۵۱۷
وزیر جهاد کشاورزی گفت: مهمترین وظیفه ما در وزارت جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی کشور است و در این راستا به سمت تولید محصولات استراتژیک و اساسی می رویم.
کد خبر: ۳۳۲۳۴

حمایت از تولید و تولیدکننده داخلی شرط تامین امنیت غذایی کشور است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمدعلی نیکبخت، در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، درباره برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء ضریب امنیت غذایی در کشور، اظهار کرد: مهمترین وظیفه ما در وزارت جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی است و در این راستا به سمت تولید محصولات استراتژیک و اساسی در حال حرکت هستیم.

 وی افزود: در این راستا جهت حفظ منابع تولید هم تلاش می‌کنیم و از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده خواهیم کرد.

نیکبخت تاکید کرد: ظرفیت‌های بسیار زیادی در کشور از نخبگان گرفته تا دانشگاه وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه طبق قانون تکلیف شده است که در مصرف آب ۱۸ درصد صرفه جویی شود، گفت: در این راستا برنامه‌های لازم تدوین شده و اعتبار لازم هم اعلام شده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر با احتساب مهمان غذای ۹۰ میلیون نفر را باید تامین کنیم و در این راستا باید حتماً از تولیدکننده داخل و تولید داخل حمایت کنیم.

نیکبخت افزود: در شرایط فعلی اگر لازم باشد، گوشت قرمز وارد می کنیم، اما حمایت از تولید داخل و تامین آن از داخل راحت‌تر از واردات است و برای این اقدامات حتماً از ظرفیت تشکل‌های داخلی استفاده خواهیم کرد./فارس

 

برچسب ها: تولید داخلی تولید کننده وزارت جهاد کشاورزی امنیت غذایی #اشتغال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین
ارسال نظر
آخرین اخبار