۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
تعداد بازدید: ۲۹۷۶۲۰
نایب رییس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق دولت مکلف به ساخت سالانه ۳۰۰ هزار واحد مسکن شهری، ساخت ۲۰۰ هزار واحد روستایی و نوسازی ۲۰۰ هزار مسکن بابت فرسوده شده است.
کد خبر: ۳۳۲۵۱

کمیسیون تلفیق، سال انتظار برای خانه‌دار شدن را ۱۲ سال تعیین کرد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محسن پیرهادی رئیس فراکسیون مدیریت شهری نایب رییس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جهش صعودی قیمت مسکن نسبت به در آمد، سبب بروز نابرابری در دسترسی به مسکن در حوزه شهری شده است، افزود: متاسفانه سن دسترسی به مسکن در پی نابسامانی حوزه مسکن برای خانوارهای طبقه متوسط شهری به بیش از ۳۰ سال رسیده و در برخی ارزیابی‌ها با توجه به نرخ تورم برای دهک‌های اول. در آمدی بیش از یک قرن گمانه زنی می‌شود، ارقام وحشتناک و دلهره آوری که رفع و سامان دهی آنها تدبیر و چاره جویی اساسی و واقع بینانه ای را می‌طلبید.

رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس متاسفانه در سال‌های اخیر خرید مسکن و حتی برنامه ریزی برای خرید مسکن از توان و دسترس طبقه متوسط شهری خارج شده و برای دهک‌های پایین‌تر به رویا دست نیافتنی تبدیل شده است، گفت: در همین راستا، کمیسیون تلفیق برنامه برای حل این معضل به صورت مسئله محور و واقع بینانه به حوزه مسکن وارد شد و با تعیین اهداف راهبردی مشخص چند گام اساسی برای حل مسئله مسکن برداشت.

نماینده مردم تهران افزود: در کنار کاهش زمان دسترسی به مسکن، رشد ۱۵ درصدی توسعه صنعتی سازی و رشد ۲۰ درصدی نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده از اهداف راهبردی در حوزه مسکن است که با رای کمیسیون تلفیق در لایحه برنامه هفتم توسعه اعمال شد.

به گفته پیرهادی با رای امروز کمیسیون تلفیق صنعتی سازی ساختمان با رشد ۵ برابری در برنامه هفتم توسعه به ۱۵ درصد رسید این در حالی است در سال‌های اخیر حداکثر صنعتی سازی ساختمان در خوشبینانه ترین آمار ۳ درصد بوده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق دولت مکلف به ساخت سالانه ۳۰۰ هزار واحد مسکن شهری، ساخت ۲۰۰ هزار واحد روستایی و نوسازی ۲۰۰ مسکن بابت فرسوده شده است.

پیرهادی گفت: با توجه به سهم ۷۰ درصدی مسکن از سبد هزینه خانواده‌ها پرداختن به معضل مسکن باید به صورت اولویت دار در دستور کار دولت قرار گیرد. امیدواریم با حمایت‌های مجلس در حوزه تولید مسکن دولت بتواند وعده‌های خود به مردم در حوزه مسکن را محقق کند.

برچسب ها: هیئت دولت برنامه هفتم توسعه مجلس محسن پیرهادی تهران کمیسیون تلفیق
ارسال نظر
آخرین اخبار