۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
تعداد بازدید: ۱۰۳۳۳۱
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به وضعیت کمبودهای دارویی با پیگیری های مداوم این کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۳۳۴۴۱

دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به وضعیت کمبودهای دارویی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سلمان اسحاقی، با اشاره به جلسات مکرر کمیسیون بهداشت برای بررسی وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: پس از برگزاری جلسات مکرر و مداوم کمیسیون با مسئولان مربوطه و استماع سه گزارش نظارتی در صحن علنی در مورد دارو و تجهیزات پزشکی، کمیسیون نشست مجددی را در هفته های اخیر برای بررسی وضعیت دارو برگزار کرد که در نهایت مقرر شد بر اساس ماده 234 گزارش ترک فعل دستگاه ها به صحن علنی مجلس ارائه و با موافقت نمایندگان، متخلفان به قوه قضائیه معرفی شوند.

وی افزود: رئیس جمهور اواخر هفته گذشته دستور رسیدگی جدی به دو موضوع دارو و تعرفه پزشکان متخصص را داد و تاکید کرد که تامین دارو باید در دستور کار قرار گیرد تا شاهد سیر نزولی کمبود دارو در کشور باشیم بر این اساس مقرر شد گزارش متقن و مستندی از وضعیت دارو و تعرفه پزشکان متخصص تدوین شود و در اختیار رئیس جمهور قرار گیرد تا در مورد آن تصمیم گیری نهایی انجام شود.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم ادامه داد: هر چند متولی امر سلامت وزارت بهداشت است اما رفع مشکلات دارویی و تامین دارو تنها بر عهده این وزارتخانه نیست و رئیس جمهور به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور دستور داد که وزارتخانه های صمت و اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه با محوریت متولی امر سلامت یعنی وزارت بهداشت در اسرع وقت با تشکیل جلسه ای اهتمام لازم را برای رفع مشکلات دارویی داشته باشند.

اسحاقی یادآور شد: به مردم این قول را می دهیم که اگر رئیس جمهور همانطور که به موضوع کرونا ورود کردند به موضوع دارو ورود کنند شاهد رفع مشکلات این حوزه خواهیم بود./سلامت نیوز

برچسب ها: دارو کمبود دارو کمبود و گرانی دارو کمیسیون بهداشت رییس جمهور
ارسال نظر
آخرین اخبار