۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
تعداد بازدید: ۷۳۰۴۵
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با تاکید برتکمیل منبع مالی با دستور رئیس جمهور گفت: عملیات اجرایی بزرگراه ایلام - مهران رو به اتمام است و همه مسیر به صورت آسفالت آماده تردد زوار است.
کد خبر: ۳۳۴۶۷

تکمیل پروژه ایلام - مهران قبل از اربعین با دستور رئیس جمهور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد از زوار اربعین حسینی به صورت زمینی، از پایانه مرزی مهران و از مسیر استان ایلام به سرزمین عراق سفر می‌کنند، راه ایلام به مهران به عنوان یکی از شاهراه‌های اصلی محسوب می‌شود و طی سال‌های اخیر اقدامات جدی برای توسعه، بهسازی و اصلاح این معبر اصلی که بار بزرگی از ترافیک را در این برهه از زمان به دوش می‌کشد، انجام شده است.

چهار بانده کردن جاده ایلام - مهران به عنوان اصلی ترین مسیر تردد زوار اربعین در مراحل نهایی است و از مسیر ۹۰ کیلومتری ایلام - مهران تقریباً تمامی مسیر چهار بانده شده و فقط مراحل آخر تکمیل ۲ تونل و نقاط کوتاهی از مسیر مانده است.

روز (۲۲ مردادماه) با حضور وزیر راه و شهرسازی طی سفر استانی به ایلام تونل دوم راه کربلا در بزرگراه ایلام - مهران، ۹۳ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت و ۶ دستگاه پل بزرگ با اعتبار یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

براساس بررسی روند اتمام پروژه مهران - ایلام فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی ایلام ، با تاکید بر اهمیت تکمیل این بزرگراه در ایام اربعین، گفت: کلیه عملیات اجرایی بزرگراه ایلام - مهران رو به اتمام است و ۲ تونل در مسیر ایلام - مهران در حال ساخت است، این ۲ تونل در مراحل نهایی است و در زمان اربعین به صورت آسفالت شده آماده تردد می‌شود و تقاطع جندالله در مسیر ایلام - مهران نیز تا پیش‌از اربعین زیر بار ترافیک خواهد رفت و زمینه تسهیل تردد زوار اربعین را فراهم می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در ادامه تصریح کرد: از سال گذشته تا به امروز این پروژه حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که و به دلیل عدم تأمین مالی درزمان مناسب موجب تأخیر در تکمیل این پروژه شد که با سفر اخیر رئیس جمهور به استان موجب تکمیل منبع مالی در این بزرگراه شد و قطعاً این بزرگراه در بازه زمانی اربعین قابل استفاده زوار خواهد بود.

وی تاکید کرد: از ایلام تا مهران کل بزرگراه ۴ خطه است و برای تردد در اربعین دچار مشکل نخواهیم بود و اجرای روکش آسفالت، خط کشی، تعریض، ایمن سازی، حذف نقاط پرحادثه، نصب تابلو و علائم، به روز رسانی سیستم روشنایی و نصب نیوجرسی در مسیر ایلام - مهران و دیگر مسیرهای استان انجام شده است و پروژه‌های بهسازی و روکش آسفالت به طول ۹۳ کیلومتر نیز انجام و برخی از مقاطع مسیر نیز تعریض شده است.

به نظر می‌رسد برخلاف وعده‌های گذشته مسئولین مربوطه این پروژه، بزرگراه ایلام – مهران که بیش‌از یک ده است در دستور کاراست امسال پیش‌از آغاز سفرهای اربعین به اتمام برسد و زواری که قصد سفر به عتبات عالیات به صورت زمینی دارند در سهل و آسانی از این مسیر تردد کنند./مهر

برچسب ها: راه و شهرسازی پروژه های عمرانی بزرگراه اربعین مرز مهران ایلام
ارسال نظر
آخرین اخبار