۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
تعداد بازدید: ۸۹۵۲۸
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از زمانی که مسیر ویژه تردد در تونل امیر کبیر احداث شد، جلوی تصادفات فوتی جرحی و خسارتی موتورسیکلت‌ها داخل تونل گرفته شد.
کد خبر: ۳۳۴۸۴

مسیر تردد ویژه موتورسیکلت در تونل امیر کبیر احداث شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سرهنگ مصطفی زینی‌وند در خصوص احداث مسیر تردد ویژه موتورسیکلت در تونل امیر کبیر توضیح داد و گفت: اصل این موضوع اینگونه طراحی‌ها باید با نگاه مهندسی به موضوع شکل بگیرد و همانگونه که می‌دانید در بحث تصادفات سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه دخیل هستند که یکی از مؤلفه‌های اصلی بحث راه می‌باشد که می‌توان با بهسازی و مناسب سازی مسیرها جلوی بسیاری از تصادفات را گرفت.

وی افزود: مسیر ویژه‌ای را برای تردد موتورسیکلت‌ها در داخل تونل امیرکبیر احداث کرده‌ایم و همین مسیر ویژه باعث شد جلوی بسیاری از تصادفات فوتی که سالیانه داخل این تونل به وقوع می‌پیوست گرفته شود.

سرهنگ زینی‌وند بیان داشت: از زمانی که این مسیر ویژه اجرا شد، جلوی تصادفات فوتی جرحی و خسارتی موتورسیکلت‌ها داخل تونل که در اثر تردد خلاف جهت از محدوده خیابان ۱۷ شهریور تا خیابان ری بود و باعث تصادفات شاخ به شاخ می‌شد گرفته شد.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در جاهایی که تخلفات موتورسواران وجود دارد و مسیر تردد موتورسیکلت و خودرو مجزا می‌شود میزان تصادفات کاهش می‌یابد و خود موتورسواران نیز بیشتر علاقه دارند در مسیرهای اختصاصی و ویژه‌ای که برای آنان اجرایی و طراحی شده است تردد کنند.

موتورسیکلت ذاتاً یک وسیله ناایمن می‌باشد و راننده و سرنشین موتورسیکلت نسبت به راننده و سرنشین خودرو از ایمنی پایین‌تری برخوردار هستند و با کوچک‌ترین ضربه صدمه می بیند و اگر هم منجر به فوت نشود حتماً منجر به جراحات سنگینی می‌شود.

به خاطر همین موضوع هست که ما برای تردد موتورسیکلت‌ها باید مسیرهای مناسبی را ایجاد کرده و حتی اگر به صورت مجزا هم نباشد می‌توان با بهسازی روکش آسفالت‌ها و رفع ناهمواری و برطرف نمودن چاله‌ها و دست اندازه‌ای خطرناک که باعث برهم خوردن تعادل و واژگونی موتورسیکلت می‌شود از این حوادث جلوگیری کرد./مهر

برچسب ها: موتورسیکلت پلیس راهور تردد وسایل نقلیه تصادفات
ارسال نظر
آخرین اخبار