۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
تعداد بازدید: ۹۰۶۶۹
سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران به‌ هیچ‌ عنوان با تعطیلی و توقف خطوط تولید هیچ‌یک از شرکت‌های داروسازی موافق نیست.
کد خبر: ۳۳۵۳۲

سیاست‌های دارویی باید اصلاح شود/  توقف خطوط تولید چاره کار نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران به هیچ عنوان با تعطیلی و توقف خطوط تولید هیچ‌یک از شرکت‌های داروسازی به خصوص در شرایط کنونی موافق نیست و تبعات اجتماعی و اقتصادی آن را به زیان جامعه و بیماران نیازمند دارو می‌داند و وقوع چنین حوادثی را نتیجه سیاست‌های غیر واقعی، بروکراتیک و دیوانسالارانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو می‌داند.

چه بسا اگر خویشتن‌داری و مصلحت‌اندیشی کارخانجات تولیدی دارو نبود، رفتار غیرمنتظره، عجیب و شتاب‌زده وزارت بهداشت، در معرفی همه شرکت‌های تولیدی و توزیعی به مراجع قضائی می‌توانست منجر به ایجاد بحران عظیمی در تأمین داروی کشور شده و تبعات سیاسی اجتماعی بسیار شدیدی من جمله تعطیلی کارخانجات تولیدی و عدم تأمین داروی موردنیاز بیماران به همراه داشته باشد.

به علاوه اعضای سندیکا بر این موضوع تاکید دارند که با توجه به حساسیت موضوع تأمین، تولید و توزیع دارو در کشور، هرگونه اقدام علی‌الراس و خارج از قوانین و ضوابط کشوری، از سوی هیچ یک از تولیدکنندگان دارو به صلاح کشور نبوده و پذیرفتنی و مورد تأیید نخواهد بود.

همچنین، این سندیکا معتقد است تغییر سیاست و رویکرد وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در حوزه دارو که قبلاً به صورت مکتوب پیشنهاد شده است، اجتناب ناپذیر بوده و راه‌حل برون‌رفت از شرایط فعلی است.

ما بر این باوریم که تأمین پایدار داروی مورد نیاز کشور و توسعه صنایع دارویی جز با اصلاح سیاست‌های دارویی فعلی، استفاده از افراد با تجربه و خرد جمعی در تصمیم‌گیری‌ها و جز با انجام وظیفه دولت در قبال صنعت داروسازی امکان‌پذیر نیست./ مهر

برچسب ها: مصرف دارو تجهیزات دارو تولید دارو
ارسال نظر
آخرین اخبار