۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
تعداد بازدید: ۹۸۴۲۴
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران گفت: مالکان خودرو خرابی مجدد قطعات تعویض شده را از چشم تعمیرکاران می بینند و ضرورت دارد کیفیت قطعات یدکی توسط شرکت‌های ذیربط افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۳۳۷۰۴

ضرورت دارد کیفیت قطعات یدکی خودرو افزایش یابد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نیک آیین گفت: به دلیل کیفیت پایین قطعات یدکی موجود در بازار بیشتر خودرو‌های تعمیر شده پس از مدت کوتاهی به دلیل خرابی قطعات دوباره به تعمیرگاه مراجعه می‌کنند و مالکین خودر‌وها فکر می‌کنند این مشکل به خاطر اهمال مکانیک بوده در حالیکه خود تعمیرکاران خودرو از این مشکل آسیب زیادی می‌بینند.

به گفته او،ضرورت دارد کیفیت قطعات یدکی توسط شرکت های ذیربط افزایش پیدا کند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: مهمترین مشکل این صنف تعداد محدود نیروی کار است. متاسفانه قشر جوان جامعه اشتیاق و تمایلی به این شغل ندارند و ما با کمبود نیروی جوان کار مواجه هستیم و این موضوع در آینده نه چندان دور مشکل ساز خواهد شد.

نیک آئین  گفت: یکی دیگر از مشکلات صنف مالیات و نحوه محاسبه آن است. طبق قانون جدید، مالیات بر اساس گردش مالی و کارکرد دستگاه کارت خوان محاسبه می‌گردد و این موضوع بسیار برای ما مشکل ایجاد کرده است.

او گفت: مالکین خودرو‌ها بعد از اتمام تعمیر اتومبیل خود تمام مخارج آن را اعم از هزینه قطعات، تراشکاری، اجرت مکانیکی و … همه را با دستگاه پوز تعمیرگاه پرداخت می‌کنند در حالی که فقط اجرت مکانیکی به ما تعلق می‌گیرد، ولی در محاسبه مالیاتی این مورد در نظر گرفته نمی‌شود.

نیک آیین گفت: مالکین خودرو‌ها برای تعمیر حتما به تعمیرگاه‌های دارنده پروانه کسب مراجعه کنند. چون تعمیرکار متقاضی مجوز برای اخذ پروانه کسب آموزش اصولی دیده و بار‌ها مورد آزمون فنی قرار می‌گیرند، همچنین اداره اماکن از آن‌ها تست اعتیاد، عدم سوءسابقه و انگشت نگاری گرفته می‌شود و سلامت اخلاقی آن‌ها تایید می‌شود؛ و اینکه تعمیرگاه‌ها مرتب مورد بازرسی قرار می‌گیرند./باشگاه خبرنگاران جوان 

 
برچسب ها: اتاق اصناف کشور لوازم یدکی قطعات یدکی خودرو
ارسال نظر
آخرین اخبار