۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
تعداد بازدید: ۷۳۷۴۴
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: امسال به صورت وسیع‌تری تحت پوشش قرار گرفتن زوجین دهه شصتی از نظر بیمه اجتماعی و تسهیلات به شکل کالابرگ جهیزیه، وام اشتغال و «وام ویژه ازدواج» به جز وام ازدواج را برای دهه شصتی‌ها داشتیم.
کد خبر: ۳۳۷۱۸

پرداخت تسهیلات ازدواج به شکل کالابرگ به زوج‌های دهه شصتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری با حضور در گفتگوی ویژه خبری درباره عملکرد معاونت امور زنان، اظهار کرد: لایحه امنیت زنان در مجلس قرار دارد. ما سعی کردیم در نشست‌ها و کمیسیون های مرتبط مجلس حضور داشته باشیم و  نظراتمان را بگوییم.

وی ادامه داد: برخی از نظرات ما اعمال شد و امیدواریم برخی دیگر از نظراتمان نیز در صحن اعمال شود. این لایحه هنوز نیاز به اصلاح دارد اما منتظریم این لایحه به صحن مجلس آید. خیلی از موادی که در این لایحه است می‌تواند  پشتیبان خانواده و حمایت‌گر زنان در خانواده باشد. حتی بهترین شرایط را برای زنان فراهم کند و امیدواریم به سرعت مراحل خود را در مجلس طی کند.

ارائه «کالابرگ جهیزیه» و «وام ویژه ازدواج» به زوجین دهه شصتی

وی در خصوص تسهیلات ویژه دهه شصتی‌ها نیز گفت: دهه شصتی‌ها ۲۱ درصد جمعیت ما را تشکیل می‌دهند و شرایط ویژه‌ای دارند که ممکن است به تجرد قطعی برسد. روستاهای ما شرایط ویژه‌تری دارند. یک بار در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ این امر را اجرایی کردیم و امسال به صورت وسیع‌تری تحت پوشش قرار گرفتن زوجین دهه شصتی از نظر بیمه اجتماعی و تسهیلات به شکل کالابرگ جهیزیه، وام اشتغال و «وام ویژه ازدواج» به جز وام ازدواج را برای دهه شصتی‌ها داشتیم.

 

اجرای «بیمه ناباروری» و اخطار به بیمارستان‌ها برای اعمال آن

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری ادامه داد: برخی از مسائلی که این دولت در مورد زنان و خانواده دنبال کرد شاید جزو آرزوها بود و به سرعت محقق شد. از جمله اینها «بیمه ناباروری» است. حدود ۲۰ درصد زوجین ما نابارورهستند و هزینه‌های خیلی هنگفتی به این خانواده‌ها تحمیل می‌شود که امکان پیگیری برای درمان شدن را ندارند. در این دولت ۱۰۰ درصد این امر بیمه شد.

خزعلی یادآور شد: همچنین بیمه زنان باردار تا پایان دوره شیردهی و فرزندان تا پایان پنج سال را این دولت انجام داد که شاید گفتن آن راحت است اما بودجه و حمایتی که باید پشت اینها باشد تا محقق شود، مهم است. از سوی دیگر در زمینه ناباروری به بیمارستان‌های خصوصی اخطار داده شد که اگر بیمه ناباروری را اعمال نکنند مجوز آن‌ها گرفته می‌شود.

پوشش بیمه‌ای زنان خانه‌دار روستایی دارای ۳ فرزند

خزعلی به پوشش بیمه‌ای زنان خانه‌دار اشاره کرد و گفت: مادران خانه‌دار روستایی دارای سه فرزند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند و این چیز کمی نیست. وعده‌هایی بوده که در دهه‌های گذشته در انتخابات ریاست جمهوری به اینها اشاره می‌شده است. این بیمه را از روستاها شروع کردیم و ان شاءالله به شهر می‌رسد.

آغاز اعطای زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا در برخی استان‌ها

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه ۲۰ همت وام فرزندآوری و ۷۰ همت وام ازدواج طی پنج ماه گذشته پرداخت شده است اما هنوز به شرایط مطلوب نرسیده‌ایم، عنوان کرد: اعطای زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا در برخی شهرها و استان‌ها شروع شده اما به همین سرعت نمی‌شود در قانون اجرا شود. در اکثر موارد به خانواده‌های دارای چهارقلوها زمین داده شده و اجرایی شده است.

دولت «ضامن» زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات می‌شود

خزعلی درباره اقدامات انجام شده در حوزه زنان سرپرست خانوار نیز تصریح کرد: یکی از مشکلات زنان سرپرست خانوار مساله ضامن برای تسهیلات بود. با مصوبه‌ای این تسهیلات با ضمانت دولت به این زنان داده می‌شود. همچنین ما برنامه جامعی را برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تدوین کردیم که در کمیسیون است. این امر باید در برنامه ششم صورت می‌گرفت که در این دولت انجام شد. در برنامه هفتم نیز این امر دیده شده تا این توانمندسازی فقط در بحث اشتغال نباشد بلکه در بحث آموزشی، حقوقی، مشاوره و… نیز وجود داشته باشد.

وی درباره اقدامات انجام شده در حوزه بیمه زنان خانه دار با بیان اینکه اجرای بیمه زنان خانه‌دار از روستا شروع شده و امیدواریم به شهر گسترش یابد، افزود: برنامه ما این است که این بیمه را برای کسانی که چهار فرزند دارند پیگیری کنیم و امیدواریم به نتیجه برسد. در قانون درج شده بیمه زنان خانه‌دار باید اجرایی شود اما با توجه به شرایطی که دولت دارد و بودجه‌ای که باید اختصاص یابد، می‌توانیم این امر را اجرا کنیم./تجارت نیوز

 

برچسب ها: کالابرگ وام ازدواج تسهیلات ازدواج وام اشتغال انسیه خزعلی
ارسال نظر
آخرین اخبار