۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
تعداد بازدید: ۲۳۰۹۶۰
مراسم افتتاحیه سی‌امین جشنواره هنر‌های تجسمی در پارک جنگلی آبیدر سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۷۴۶

سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مراسم افتتاحیه سی‌امین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران یکم شهریور ماه با حضور مدیر کل مرکز هنر‌های تجسمی، فرماندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، در بوستان مشاهیر واقع درپارک جنگلی آبیدر برگزار شد.

در ابتدای مراسم افتتاحیه حسن عسکری فرماندار استان کردستان ضمن خوشامدگویی مسئولین و هنرمندان به استان، درباره‌ی اهمیت هنر در تاریخ بشر اظهار کرد: هنر نقش مهم و بسیار تاثیرگذاری در روند تکاملی اجتماعی بشریت دارد. هیچکس نمی‌تواند از نقش هنر بگذرد و آن را نادیده بگیرد. اگر هنر و هنرمند نبود، روند تکاملی انسانی به این شکل نمی‌گذشت. اگر تاریخ را نگاه کنید؛ به خوبی این را متوجه می‌شوید که هنرمندان در انتقال مفاهیم تمدنی بسیار نقش آفرین بودند وبخش مهمی از تاریخ مدیون رشادت‌ها و زحمات هنرمندان عزیز است.

فرماندار کردستان همچنین بیان کرد: خود هنر انقدر مهم هست که رهبری می‌فرماید؛ اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست. امروز شما دراستانی قدم گذاشته اید که مقام معظم رهبری در تشریف‌فرماییشان به استان، لقب استان فرهنگی به کردستان دادند.

عسکری ادامه داد: کردستان استان فرهنگی وفرهنگ پرور است. اساتید و مفاخر بزرگی در استان وجود داشته و دارد. در زمینه هنر تجسمی هم زادگاه هنرمندان بزرگ تجسمی مانند ضیاءالدینی و صادق ایوبی است.

حسن عسکری درباره‌ی جشنواره در حال برگزاری گفت:امروز این جشنواره که آموزشی هم هست، می‌تواند در رشد هنر‌های تجسمی هم تاثیر گذار باشد. همینطور هنرمندان تجسمی می‌توانند در خدمت شهر باشند و در بحث مبلمان شهری و جذب توریست تاثیرگذار باشند. امیدواریم که مسئولین هم از ظرفیت هنرمندان استفاده لازم را ببرند.

پس از اجرای گروه دف‌نوازی به سرپرستی وریا عارفی، دکتر خراسانی زاده مدیرکل هنر تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره‌ی برگزاری سی‌امین در جشنواره در سنندج ابراز کرد: ما معمولا کردستان و دیگر جاهای زیبای ایران را نمی‌شناسیم و آن چهره که باید برای معرفی آن‌ها شکل نمی‌گیرد. ما امیدواریم با همراهی هنرجویان این استان آنچنان که شایسته هست به کشورمان معرفی شود.

خراسانی‌زاده درباره‌ی تفاوت سی‌امین جشنواره و با دیگر جشنواره‌ها خاطر نشان کرد: در این دوره جند اتفاق مبارک رقم خورد. ما در سی‌امین دوره برای اولین‌بار در خدمت یک بانوی کورد به عنوان دبیر جشنواره هستیم. همچنین برای نخستین بار شاهد تفکیک بخش نوجوان و جوان هستیم.

در انتهای مراسم مینا صدری، هنرمند شناخته شده کشور و دبیر سی‌امین جشنواره، ضمن تشکر از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان جشنواره گفت: این جشنواره به طور شایسته به سی‌امین دوره خودش رسیده. آنچه در این جشنواره مهم‌تر از آثار است، سطح عمیق همکاری و همدلی صمیمانه‌‌ای است که در بین هنرمندان و استاید شکل می‌گیرید.

مینا صدری که اهل بیجار استان کردستان است، در نهایت ابراز کرد:بسیار خرسندم که این جشنواره در کردستان برگزار شده و همچنین خیلی خوشحالم که در این استان زیبا و در کنار همشهری‌های خودم قرار گرفته‌ام./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: جشنواره هنرهای تجسمی هنرهای تجسمی افتتاح
ارسال نظر
آخرین اخبار