۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
تعداد بازدید: ۹۸۵۱۸
مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از جلوگیری خروج ارز و کمک به حفظ سرمایه‌های کشور با تولید داخلی تجهیزات تخصصی نجات خبر داد.
کد خبر: ۳۳۷۸۷

بومی سازی محصولات تخصصی نجات برای اولین بار در ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، عباس رحمانی مدیرعامل شرکت گفت: این شرکت دانش بنیان در راستای بومی سازی محصولات روز دنیا برای نخستین بار در ایران با تکیه بر چندین اختراع، موفق به طراحی و تولید انبوه تجهیزات تخصصی نجات، تعلیق، فلوتیشن و مخازن انعطاف پذیر گردیده و همچنین دارای توانمندی ساخت محصولات انعطاف پذیر ضد آب و خوردگی با فبریک‌های چند لایه ترموپلاست، استاپر‌های لوله‌های نفتی و بوم‌های بادی بادی جلوگیری از نشت نفت است.

این فعال فناور ادامه داد: کاربرد محصولات یاد شده گسترده است و در زمینه‌های هوایی، دریایی کاربرد دارد و مشتریان طیف وسیعی از کاربران مرتبط با صنایع دریایی هستند.

رحمانی با بیان این‌که محصولات تولید شده نمونه مشابه داخلی ندارند، ادامه داد: برای ایجاد تمایز نسبت به محصولات خارجی سعی شده است با ساخت نمونه‌های تخصصی‌تر برای هر یک از طیف مشتریان و اضافه کردن قابلیت‌های بیش‌تر امکان رقابت با محصول خارجی از طریق نوآوری ایجاد شود.

وی با اشاره به جلوگیری از خروج ارز و کمک به حفظ سرمایه‌های کشور با تولید داخلی این دست محصولات عنوان کرد: واردات این محصولات بین یک تا ۱۰ میلیون دلار در سال ارزبری در پی دارد که با حمایت از تولید داخلی و ارتقای حجم تولید، می‌توان مسیر خروج ارز و واردات نمونه‌های خارجی را با تولیدات کیفی داخلی مسدود کرد.

مدیرعامل این شرکت، نوآوری در عملکرد و اضافه شدن امکانات بیش‌تر نسبت به نمونه‌های مشابه را دو ویژگی محصول ساخت ایران دانست و افزود: ارتقای طراحی برای کاهش مشخصات ابعادی برای جانمایی در همه فضا‌های شناور‌ها و کاهش قیمت بخشی از نقاط مثبت پروژه‌های این شرکت به شمار می‌رود.

رحمانی با اشاره به ایجاد اشتغال برای پنج تا ۱۰ نفر به صورت مستقیم و متناسب با حجم پروژه‌ها بر ظرفیت اشتغال‌زایی بیش‌تر در صورت حمایت از تولیدکنندگان دانش‌بنیان تاکید و خاطرنشان کرد: با وجود تأکیدات جدی برای حمایت از نمونه‌های داخلی، همچنان برخی از ارگان‌ها با دور زدن قوانین جاری نسبت به خرید خارجی اقدام می‌کنند که در صورت اقدام جدی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، می‌توانیم شاهد نقش آفرینی هرچه بیش‌تر شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور باشیم./باشگاه خبرنگاران جوان 

 
برچسب ها: غریق نجات شرکت دانش بنیان بومی سازی دانش بنیان تولید دانش بنیان
ارسال نظر
آخرین اخبار