۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
تعداد بازدید: ۱۷۵۸۶۳
بنا بر اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با موافقت وزیر امور اقتصاد و دارایی، طرح ۱۷ روزه بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث از ۲ شهریور ماه آغاز می‌شود
کد خبر: ۳۳۸۳۰

تاریخ بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث از ۲ الی ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با موافقت وزیر امور اقتصاد و دارایی، طرح ۱۷ روزه بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث از ۲ شهریور ماه آغاز می‌شود. این طرح، به مناسبت هفته دولت و با توجه به آغاز دور دوم سفرهای تابستانه و شروع تردد زائران اربعین حسینی پیشنهاد شده است. بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در راستای حمایت از اقشار ضعیف و تشویق مردم برای تمدید بیمه شخص ثالث خود، این طرح را اجرا کرده است.

در راستای این طرح، تمام دارندگان خودروی سواری، موتور سیکلت و ماشین آلات کشاورزی و سایر وسایل نقلیه موتوری زمینی که جریمه بیمه شخص ثالث دارند، در صورت خرید بیمه شخص ثالث یک ساله در بازه زمانی ۲ شهریور تا ۱۸ شهریور، مشمول طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث می‌شوند.

خرید بیمه شخص ثالث برای تمام دارندگان وسایل نقلیه موتوری الزامی است و عدم خرید یا تمدید آن، منجر به پرداخت جریمه می‌شود. پس بهتر است از بازه‌ی تاریخ بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث نهایت بهره را برد و بدون پرداخت هزینه جریمه و دیرکرد، افدام به خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث نمود.
شایان ذکر است، قیمت بیمه شخص ثالث ۱۴۰۲، با توجه به نرخ سالیانه دیه، نوع و تعداد سیلندر خودرو تعیین می‌شود. مبلغ دیه کامل تعیین شده توسط قوه قضائیه در سال ۱۴۰۲ معادل ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در ماه‌های حرام و ۹۰۰ میلیون تومان در سایر ماه‌ها است. میزان حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث هر ساله بر اساس ۲.۵ درصد دیه ماه‌های حرام در سال جاری محاسبه می‌گردد. با توجه به موارد گفته شده، قیمت بیمه شخص ثالث در شرکت‌های بیمه‌ای مختلف، تفاوت چندانی ندارد.

در جدول زیر، قیمت پایه بیمه شخص ثالث ۱۴۰۲ را قابل مشاهده است:

نوع وسیله نقلیه

مبلغ پایه حق بیمه ۱۴۰۲ (تومان)

ماشین‌های کمتر از ۴ سیلندر

۳.۰۴۷.۲۰۰

پیکان، پراید و سپند

۳.۶۰۸.۸۰۰

ماشین‌های چهار سیلندر

۴.۲۴۱.۹۰۰

سایر ماشین‌های بالای چهار سیلندر

۴.۷۴۷.۶۰۰

/مهر

برچسب ها: بیمه شخص ثالث بیمه بیمه مرکزی وزیر امور اقتصادی و دارایی هفته دولت
ارسال نظر
آخرین اخبار