۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
تعداد بازدید: ۱۳۲۹۹۱
مدیرعامل بانک ملی ایران در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و معاونان گروه توسعه ملی و همچنین مدیران عامل شرکت های تابعه این هلدینگ بر حمایت همه جانبه بانک ملی ایران بر نظارت کامل تر، واگذاری های قانونی و استفاده از منابع جهت ایجاد و توسعه بنگاه های اقتصادی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۳۹۰۰

یکی از اولویت های بانک ملی ایران واگذاری اموال و دارایی های مازاد و استفاده بهینه از منابع ایجاد شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر نجارزاده در این نشست که مدیران ارشد بانک نیز حضور داشتند، با تبریک هفته دولت با بیان این که براساس برنامه ریزی ها و سیاست های بانک در سال جاری در مسیر مهار تورم و رشد تولید گام برمی داریم، گفت: یکی از اولویت ها و مهمترین مسئله در بانک، خروج از بنگاه داری و واگذاری اموال و دارایی های مازاد بانک است که مصمم هستیم در سال جاری این امر با سرعت بیشتری محقق شود.

نجارزاده در ادامه این نشست در بخش دیگری از سخنانش، افزود: مجموع اقدامات و عملکرد بانک باید موجب اصلاح ساختار، واگذاری، استفاده از منابع و خلق بنگاه شود تا عایدی آن ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان متخصص کشور شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش ویژه‌ بانک ملی ایران در تامین مالی گسترده بخش تولید و صنعت کشور افزود: با تدابیر و تمهیدات ویژه و همچنین بسیج امکانات، دولت را در مسیر تحول و رشد تولید یاری خواهیم کرد.

وی در ادامه این نشست برخی از شرکت های تابعه را ابزاری دانست و گفت: برخی از شرکت های بانک ابزاری و  در اختیار عملیات بانکداری و منطبق بر رویه و چارچوب های بانک هستند و برخی دیگر این قابلیت را ندارند که بزودی واگذار خواهند شد.

نجارزاده به لزوم پیاده سازی ساختار حاکمیتی شرکتی در گروه مالی بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت: اگر ساختار حاکمیتی شرکتی به درستی تبیین و اجرا شود، بی شک در هر سازمانی ارزش آفرین و اثرگذارخواهد بود.

وی با بیان این مطلب که انضباط مالی در تمامی بخش های بانک لازم الاجراست و باید سرلوحه تمام امور باشد، افزود: با توجه به تدوین راهبردها و سیاست های جدید بانک، انضباط مالی در تمامی امور یک رکن است.

وی بزرگترین ویژگی این بانک را وجود شعب و نیروهای توانمند آن دانست و ادامه داد: نقشه راه همه واحدهای بانک در سال جاری مشخص است و همه باید با کار گروهی و هم افزایی به سمت دستیابی و تحقق اهداف قدم برداریم.

حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، اعضای هیات مدیره و معاونان این شرکت همراه با مدیران عامل شرکت های تابعه نیز در این نشست مشترک با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های این مجموعه بزرگ صنعتی، خواسته های خود از مدیرعامل بانک ملی ایران را مطرح و در ادامه بر لزوم تقویت همکاری با بانک ملی ایران تاکید کردند.

 مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در این نشست مشترک به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مشکلات و موانع تولید شرکت های تابعه و همچنین به تبیین انتظارات این شرکت از بانک ملی ایران پرداخت و در ادامه تاکید کرد: گروه توسعه ملی برای توسعه فعالیت های خود به کمک های مالی و اعتباری بانک ملی ایران نیازمند است.

لازم به ذکر است، در این نشست ضمن تأکید بر تخصیص اعتبار، سرمایه گذاری و حمایت های گسترده و همه جانبه بانک در راستای افزایش ظرفیت تولید شرکت های تابعه گروه توسعه ملی، راه های مشترک و تقویت و توسعه روابط و همکاری‌های دو جانبه بررسی شد.

برچسب ها: بانک ملی ایران صندوق توسعه ملی واگذاری اموال مازاد
ارسال نظر
آخرین اخبار