۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
تعداد بازدید: ۱۸۹۲۵۶
کارگردان فیلم «میان صخره‌ها»:
کارگردان فیلم «میان صخره‌ها» معتقد است سینمای کودک در فضای اکران گرفتار بی‌عدالتی است و از آن حمایت نمی‌شود.
کد خبر: ۳۴۰۳۱

سینمای کودک در اکران، گرفتار بی‌عدالتی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، فیلم «میان صخره‌ها» به نویسندگی و کارگردانی مختار عبداللهی از ۱۸ مردادماه در سینما‌های کشور اکران شده و همزمان، حضور‌های بین‌المللی را تجربه می‌کند. این فیلم تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و تهیه‌کننده آن، محمد احمدی است. مختار عبداللهی درباره فیلم «میان صخره‌ها» گفت: داستان فیلم درباره خواهر و برادری چوپان است که گله گوسفندان‌شان را به کوهستان می‌برند و آن‌جا گرفتار می‌شوند.

عبداللهی درباره شرایط اکران فیلم کودک ادامه داد: «اصلا برنامه ریزیِ درست و دقیقی برای اکران فیلم کودک انجام نمی‌شود. فیلم «میان صخره‌ها» از جشنواره روسیه جایزه بهترین فیلم و بازیگری را دریافت کرد و در جشنواره بین المللی کودک ایران هم جایزه بهترین بازیگری و جایزه ویژه هیات داوران را به دست آورد و در همه بخش‌ها هم نامزد دریافت جایزه شد. مدیران جشنواره هم این فیلم را تحسین کردند. اما خیلی عجیب است که زمان اکران فقط پنج سالن در اختیار فیلم «میان صخره‌ها» قرار داده‌اند و ۲۰۰ سالن هم در اختیار فیلمی قرار گرفته که اصلا در جشنواره حضور نداشته است.» 

کارگردان فیلم «میان صخره‌ها» افزود: «زمانی که از سینماداران، تهیه‌کنندگان یا مدیران درباره فیلم‌هایی که فروش خوبی دارند سوال می‌کنید، همه‌شان آن فیلم‌ها را به تمسخر می‌گیرند و می‌گویند این فیلم‌ها ارزشی ندارند. فیلم من را هم که تایید و تحسین می‌کنند، چنین شرایطی در زمان اکران پیدا می‌کند و کاملا مشخص است که ایراد از کجاست. 

مختار عبداللهی گفت: «خوراکی که به مخاطبمان می‌دهیم خوراک درستی نیست و وقتی ۵ سالن در اختیار یک فیلم تایید شده قرار می‌گیرد، نباید انتظار داشته باشیم که در زمان اکران اتفاق خوبی برایش رقم بخورد. زمان اکران این فیلم عدالت رعایت نشده و اگر قرار است حمایتی از فیلم کودک شود، زمان اکران باید انجام شود، نه اینکه فقط در جشنواره به آن فیلم جایزه بدهند. متاسفانه مدیران، فیلم‌های کودک که در جشنواره‌ها مورد تحسین قرار می‌گیرند را زمان اکران نادیده می‌گیرند.»/ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: سینما کارگردان سینما
ارسال نظر
آخرین اخبار