۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
تعداد بازدید: ۹۳۶۱۷
نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد می شود با حدف عوارض گمرکی شاهد افزایش ارزآوری و خروج زعفران با کیفیت از کشور هستیم.
کد خبر: ۳۴۰۵۳

صادرات زعفران با حذف عوارض گمرکی افزایش می‌یابد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، آقای غلامرضا میری از ثبات قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: حداقل نرخ کنونی هر کیلو زعفران ۳۷ میلیون تومان و حداکثر ۵۰ میلیون تومان است.

به گفته او، وزیر صمت طی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار حذف عوارض صادراتی زعفران شده است که این موضوع به صادرات کمک می کند.

میری ادامه داد: بانک‌مرکزی صادرکنندگان را مجبور به بازگشت ارز به سامانه نیما می کند که در نهایت تجار ناچارند ۵ تا ۱۰ هزار تومان زیر قیمت به سامانه نیما بازگردانند که در نهایت تعدیل نرخ پایه صادراتی تاثیر فراواتی در رونق صادرات دارد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران افزود: با تصویب حذف عوارض صادراتی ۱۰۰ درصد جلوی قاچاق زعفران گرفته می شود، همچنین صادرکنندگانی که بدلیل عدم صرفه اقتصادی از چرخه صادرات خارج شده بودند، مجدد به بخش صادرات باز می گردند.

او درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران گفت: بنابر آمار در مرداد امسال ۱۲ تن و ۷۰۰ کیلو زعفران صادر شد که در مقایسه با ۸ تن و ۷۰۰ کیلو سال گذشته ۴۵ تا ۴۶ درصد رشد داشته است. برآورد می شود با حدف عوارض گمرکی شاهد افزایش ارزآوری و خروج زعفران با کیفیت از کشور هستیم.

/باشگاه خبرنگاران جوان.
برچسب ها: صادرات زعفران بازار زعفران تعرفه صادراتی
ارسال نظر
آخرین اخبار