۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
تعداد بازدید: ۸۴۱۲۹
یک مقام مسئول از ادامه پروازهای اربعین تا ۲۰ شهریورماه خبر دارد و گفت: یک دستگاه سوخت رسان پشتیبان در فرودگاه سلام به منظور سوخت رسانی به هواپیماها مستقر است.
کد خبر: ۳۴۰۶۴

جزئیات سوخت رسانی به هواپیماها در ایام اربعین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رضا صدیق‌نیا رئیس‌گروه دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی با اشاره بر اهمیت پروازهای اربعین برای سازمان هواپیمایی کشور، گفت: پروازهای اربعین طبق صدور بخشنامه رسمی از ۲۷ مردادماه آغاز و تا ۲۰ شهریورماه نیز ادامه دارد.

رئیس‌گروه دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی در ادامه تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشور برای کیفیت بالا در پروازهای اربعین مرکزی مدیریت و کنترل پروازها در بازه زمانی اربعین ایجاد کرد که البته این مرکز در نوروز ۱۴۰۲ برای نخستین بار اجرا شد و شاهد تأثیرات مثبت در این روند بودیم که بنابر این شد تا در پروازهای مناسبتی دیگر برای کنترل پرواز (OCC)را با حضور نمایندگان تام الاختیار مجدد تشکیل دهیم.

این مقام مسئول گفت: این مرکز با حضور نمایندگان تام الاختیار ایرلاین‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال است و تمامی مجموعه‌های که در پروازهای اربعین مشارکت دارند در مرکز کنترل و مدیریت پروازها حضور دارند و این امکان موجب سهل‌سازی پروازها برای ایرلاین‌ها و زوار است که در صورت بروز مشکل در لحظه درصدد مدیریت موضوع برای رفع آن هستند.

وی تاکید کرد: در صورت نیاز ایرلاینی به مجوز، مجوز به صورت سریع برای پرواز مورد نیاز صادر خواهد شد و براساس آسیب‌شناسی صورت گرفته، عدم هماهنگی واحدهای مربوطه و شرکت‌های هواپیمایی در فرآیند سوخت‌گیری و محدودیت در تأمین نیروهای انسانی ارائه خدمات هندلینگ در فرودگاه‌ها به ویژه فرودگاه امام خمینی (ره) از عمده‌ترین موانع و مشکلات ایجاد کننده تأخیرات پروازی در عملیات پروازی اربعین به شمار می‌رود.

وی افزود: با تدابیر و تمهیدات واحد (OCC)سازمان هواپیمایی کشوری و حضور نمایندگان تام الاختیار شرکت‌های هواپیمایی و تمامی نهادها و واحدهای مربوطه در امر پرواز ازجمله، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هندلینگ، شرکت فرودگاه‌ها، فرودگاه امام خمینی (ره) و سوختگیری، اطلاعات به موقع پایش و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات با هماهنگی فرودگاه حضرت امام (ره) پیگیری و مرتفع شد.

صدیق نیا گفت: با توجه به همزمانی پروازها و کمبودگیت خروج، حداقل دو گیت خروج و فعال شدن دو دستگاه جت وی در دستور کار مسئولان فرودگاه امام قرار گرفت که در روزهای آینده نقش به سزایی در کاهش تأخیرات پروازی ناشی از کمبود گیت خروجی در فرودگاه مذکور خواهد داشت.

وی گفت: مقرر شد برابر هماهنگی انجام شده با اداره کل سوختگیری یک دستگاه خودرو سوخت رسان پشتیبان به صورت دائم در رمپ ترمینال فرودگاه سلام مستقر شود./مهر

برچسب ها: اربعین سازمان هواپیمایی کشوری اربعین 1402 سوخت رسانی
ارسال نظر
آخرین اخبار