۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
تعداد بازدید: ۱۰۸۵۲۲
در سی و سومین سالروز درگذشت مهدی اخوان ثالث تاکید شد: تبدیل محل زندگی اخوان به خانه موزه از اقدامات مثبت شهرداری در راستای آگاهی رساندن به نوجوانان، جوانان و نسل های آینده محسوب می شود.
کد خبر: ۳۴۰۸۷

راه‌اندازی خانه موزه اخوان ثالث از اقدامات مثبت شهرداری تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در این مراسم که با حضور استاد عبدالله مشفق ،علی عزتی و دکتر زرین کوب و بهزاد شیشه گران برگزار شد، ابتدا شعر میراث با صدای م.امید پخش شد وسپس استادسلامی از دوستان اخوان به پاره ای از اندیشه اخوان در شعر ایشان پرداخت.

در ادامه سید احمد محیط طباطبایی در وصف اخوان ثالث به ایراد سخن پرداخت و افزود:تبدیل خانه اندیشمندان،شعرا و فرهیختگان فرهنگ و هنر به موزه به منزله تداوم راه و پرداختن به اندیشه های آنهاست.

راه‌اندازی خانه موزه اخوان ثالث از اقدامات مثبت شهرداری تهران

وی به بحث اخلاق در اندیشه اخوان ثالث اشاره کرد و گفت: این شاعر دارای یک جهان بینی منحصر به فرد برای خود بود.

همچنین جناب دکتر نورانی مباحث کاملی را در مورد واژگان در شعر اخوان بیان کرد. همچنین در ادامه دکتر زرین کوب به بیان گوشه هایی از خاطرات خود با مهدی اخوان ثالث اشاره کرد.

راه‌اندازی خانه موزه اخوان ثالث از اقدامات مثبت شهرداری تهران

گفتنی است در پایان دکتر مزدک اخوان ثالث به خاطره هایی از اخوان ثالث در رابطه با سفر به اروپا و روابط مهدی اخوان ثالث با برخی از شاعران و نویسندگان شعر و ادب فارسی و نیز تشریح طرز تفکر وی پرداخت./ شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران

 

برچسب ها: #شهرداری تهران موزه شعر فارسی
ارسال نظر
آخرین اخبار