۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
تعداد بازدید: ۱۱۳۱۷۴
منابع رسانه ای تایوانی از قبیل فوکوس تایوان به نقل ازوزارت دفاع تایوان خبر دادند که ارتش چین در نزدیکی این جزیره به آغاز تمرینات نظامی مبادرت کرده است.
کد خبر: ۳۴۳۳۱

آماده‌باش ارتش چین با تمرینات نظامی در  فوجیان

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ارتش چین در ساحل استان فوجیان که در نزدیکی جزیره تایوان قرار دارد، دست به تمرینات نظامی زده است؛ این خبر را وزارت دفاع تایوان اعالم کرد. در شرایطی که مداخالت تحریک آمیز غرب به ویژه آمریکا در امور تایوان ادامه دارد، تمرینات نظامی ارتش چین در نزدیکی این جزیره خبرساز شده است.

منابع رسانه ای تایوانی از قبیل فوکوس تایوان به نقل ازوزارت دفاع تایوان خبر دادند که ارتش چین در نزدیکی این جزیره به آغاز تمرینات نظامی مبادرت کرده است. استان ارتش چین در ساحل استان فوجیان که در نزدیکی جزیره تایوان قرار دارد، دست به تمرینات نظامی زده است و این وزارتخانه از نزدیک در حال رصد تحرکات نظامی چین است.

گفته میشود که تعدادی جنگنده ارتش چین به همراه کشتی‌های جنگی و نظامیان ارتش چین در این رزمایش و تمرینات نظامی حضور دارند.

وزارت دفاع تایوان درباره اینکه دقیقا چه نوع رزمایش نظامی در نزدیکی این جزیره در حال انجام است، توضیحی نداده است. به گفته وزارت دفاع تایوان، فعالیتهای نظامی قبلی ارتش چین بیشتر روی نقض حریم هوایی و دریایی تایوان توسط جنگنده‌ها و ناوهای جنگی متمرکز بوده است.

اظهارنظر مقامهای تایوان درباره تحرکات نظامی چین در حالی انجام شده که اقدام تحریک آمیز اخیر آمریکا و کانادا در عبوردادن دو کشتی از تنگه تایوان تنش‌ها را باال برد. مقام‌های چین ضمن محکوم کردن این اقدام آمریکایی و کانادایی اعلام کردند که نیروهای نظامی چین به حالت آماده‌باش درآمدند.

 

برچسب ها: تایوان اخبار "چین" #ایالات متحده آمریکا کانادا رزمایش نظامی
ارسال نظر
آخرین اخبار