۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
تعداد بازدید: ۱۳۷۳۴۲
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: تا پایان ۱۴۰۱ بیش از ۲۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط ایمیدرو در بخش معدن و صنایع معدنی در کشور انجام شده است که این رقم قابل توجه است
کد خبر: ۳۴۴۶۵

اشتغال ۵ هزار نفر با راه اندازی طرح های ایمیدرو در سال جاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، «محمدرضا موثقی‌نیا» در گفت‌وگویی از راه اندازی طر ح های فولادسازی سفیددشت، نی ریز، قائنات و نیز سرب و روی مهدی آباد تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: راه اندازی این طرح ها منجر به اشتغالزایی پنج‌هزار نفری در بخش معدن و صنایع معدنی خواهد شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: تا پایان ۱۴۰۱ بیش از ۲۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط ایمیدرو در بخش معدن و صنایع معدنی در کشور انجام شده است که این رقم قابل توجه است.

موثقی نیا تاکید کرد: در افق جدید ایمیدرو بیشتر تلاش بر این است که با استفاده از دانش و فناوری های روز بهره وری را افزایش داده و وابستگی به خارج از کشور کاهش یابد.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: لازمه بهره وری و استفاده از فناوری، استفاده از دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش خصوصی است که ایمیدرو برنامه ریزی جامعی برای آن انجام داده است.

وی اضافه‌کرد: امروزه یکی از ابزار اکتشاف، ژئوفیزیک هوایی است که در گذشته وابستگی زیادی در این زمینه وجود داشت، اما در حال حاضر به تدریج شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی ما به رهایی از این وابستگی کمک می کنند.

موثقی نیا اظهار داشت: ایمیدرو در برنامه های خود به مناطق کم برخوردار توجه کرده است و در این راستا پروژه هایی را در این مناطق تعریف کرده که ارزش این پروژه ها افزون بر ۷۵ هزار میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: در همین حال در دولت سیزدهم ۴۸ پروژه پیشران معدن و صنایع معدنی توسط رییس جمهور در کشور تعریف شده است که جزو اولویت های ایمیدرو است و منجر به شکوفایی این بخش خواهد شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: ایمیدرو در اقدامات توسعه فناوری به دنبال بومی سازی بسیاری از محصولات است. ایجاد و فعال‌سازی سامانه جامع بومی سازی توسط ایمیدرو و انجمن ملی فولاد انجام شد که تاکنون بیش از ۲۶ هزار کالا در آن بارگذاری و بومی شده است.

موثقی نیا یادآور شد: یک موضوع مهم در بخش معدن و صنایع معدنی بحث انرژی است. نوسانات تامین و نیز نرخ انرژی طی سال های اخیر مشکلاتی را برای بخش معدن و صنایع معدنی به وجود آورد که در این راستا، تفاهم نامه ای بین وزارت صمت و وزات نیرو برای تامین ۱۰ هزار مگاوات برق امضا شد که تا پایان امسال نزدیک ۲ هزار مگاوات به مدار وارد خواهد شد. همچنین در ایمیدرو به دنبال این هستیم که با افزایش بهره وری میزان مصرف گاز را کاهش دهیم.

وی افزود: در حوزه کبالت، نیکل، مولیبدن و غیره کار اساسی در کشور انجام نشده است که زمینه ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران وجود دارد. در این راستا نقشه راه عناصر حیاتی و راهبردی در سال ۱۴۰۱ تهیه شد و توسعه فعالیت های اجرایی ایمیدرو در حوزه اکتشاف و استحصال این مواد معدنی در برنامه سال جاری است.

برچسب ها: وزارت صمت (صنعت معدن و تجارت) صنایع معدنی ایمیدرو صنایع فولادی
ارسال نظر
آخرین اخبار