۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
تعداد بازدید: ۱۱۴۹۵۶
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، مشکل اصلی در عدم موفقیت برنامه های وزارت بهداشت را، نبود پول و عدم سطح بندی دانست.
کد خبر: ۳۴۴۶۶

بیمه سلامت نسبت به تأمین اجتماعی عملکرد بهتری دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ایرج خسرونیا،  به چالش‌های پیش روی برنامه سلامت خانواده اشاره کرد و گفت: برنامه‌های وزارت بهداشت روی کاغذ خوب است، اما عملاً اتفاقی نمی‌افتد.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت، افزود: در برنامه سلامت خانواده، باید حدود خدمت پزشکان و پرستاران مشخص شود.

خسرونیا ادامه داد: متأسفانه در این قبیل برنامه‌ها، تکلیف پزشک عمومی و متخصص داخلی مشخص نیست و همین چالش‌ها، باعث عدم پیشرفت برنامه‌های حوزه سلامت شده است.

 

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تاکید کرد: موفقیت برنامه‌های وزارت بهداشت، در گرو داشتن پول و سطح بندی است که هیچ کدام را ندارد. وقتی اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت سطح بندی شود و پول هم باشد، تکلیف روشن می‌شود.

خسرونیا افزود: نبود سطح بندی در اجرای برنامه‌ها، منتج به این می‌شود که هموطن روستایی مستقیم نزد فوق تخصص می زود و این کار درست نیست.

وی با گلایه از عملکرد بیمه‌های پایه که در پرداخت مطالبات پزشکان، داروخانه‌ها و…، تأخیر دارند، گفت: البته بیمه سلامت نسبت به تأمین اجتماعی بهتر عمل می‌کند.

خسرونیا افزود: اینکه می‌گویند بودجه و منابع برای اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت وجود دارد، درست نیست و مشکل اصلی هم، پول است./مهر

برچسب ها: بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت بیمه تامین اجتماعی عملکرد صنعت بیمه وزارت بهداشت
ارسال نظر
آخرین اخبار