۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
تعداد بازدید: ۷۸۳۸۱۵
قدرت خروجی موتور مورد استفاده در پادرا پلاس و کارون، چیزی شبیه به یک شوخی است!
کد خبر: ۳۴۵۱۷

 

پیکاپ کارون؛ چهره ای جوان بر کالبدی پیر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با موشکافی در وانت پادرا پلاس و پیکاپ کارون، می توان دریافت که گروه خودروسازی سایپا با ترکیب نیسان آبی و وانت FODAY F16 اقدام به طراحی و تولید این دو محصول کرده است. از لحاظ ساختاری، نیسان آبی فراتر از یک خودرو منسوخ بوده و تکنولوژی ساخت آن متعلق به حدود نیم قرن پیش است. اف16 نیز ساخت فودی چین و در همان کشور نیز ناشناخته است. با این تفاسیر، چگونه این گروه خودروساز با ادغام یک وانت از رده خارج و محصولی بی اعتبار، حتی در کشور مبدا، اقدام به تولید پیکاپ کارون کرده است؟ 
دقیق تر، باید گفت که زامیاد شاسی و پلتفرم وانت نیسان آبی را در باطن فودی F16 قرار داده و آن را با نام پادرا پلاس و کارون در بازار ایران می فروشد. از لحاظ فنی نیز قوای محرکه این وانت، همان موتور 2.4 لیتری هشت سوپاپ بنزینی مورد استفاده در نیسان آبی است. این موتور، 94 اسب بخار قدرت دارد و 187 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گیربکس این پیکاپ از نوع پنج سرعته و کلاچ آن، تک صفحه ای خشک با عملگر هیدرولیکی است. در مقایسه با پیشرانه هایی که در سال 2023 میلادی، روی خودروهای باری و پیکاپ نصب می شوند، قدرت خروجی موتور مورد استفاده در پادرا پلاس و کارون، چیزی شبیه به یک شوخی است!


بدون کیسه هوا!

پیکاپ کارون؛ چهره ای جوان بر کالبدی پیر
در لیست تجهیزات کارون، جای خالی کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین جلو و همچنین ترمز دیسکی برای چرخ های عقب، به شدت احساس می شود. چرا که اکثر پیکاپ های روز بازار، حتی چینی ها هم این موارد را رعایت کرده و به کیسه هوا و ترمزهای دیسکی عقب مجهز هستند. جای تعجب است که این پیکاپ، چگونه توانسته همگام با استانداردهای 85 گانه باشد. فارغ از کاربرد کیسه هوا در تصادفات و پیشگیری از برخورد سرنشینان با ادوات داشبورد و شیشه جلو، این سوال پیش می آید که آیا سیستم ترمز به کار رفته در پیکاپ کارون، که در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه ای است، آیا توانایی توقف این خودروی 3.5 تنی را در شرایط حساس دارند؟

پیکاپ کارون؛ چهره ای جوان بر کالبدی پیر


قابل ذکر است که زامیاد کارون، با تجهیزاتی نظیر سیستم تهويه مطبوع، چراغ مه‌شكن جلو و عقب، تنظیم برقی آينه‌های جانبی، چراغ راهنما روی آینه‌های جانبی، شيشه بالابر برقي جلو و عقب، سیستم فرمان هیدرولیک، ريموت و قفل مركزی، ایموبلایزر، صندلي راننده با قابليت تنظيم در چهار جهت، تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلو، سیستم صوتی بلوتوث وUSB، لاینر اتاق بار، پارکابی جانبی، گارد اتاق بار و خروجی برق ۱۰ آمپر فروخته می شود. 

برچسب ها: گروه خودروسازی سایپا شرکت سایپا سایپا پیکاپ پادرا کارون
ارسال نظر
آخرین اخبار