۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
تعداد بازدید: ۱۰۵۸۹۹
عربستان قصد دارد طی یک دهه آینده ۵۰ میلیارد دلار در تولید خودروهای برقی سرمایه‌گذاری داشته باشد که با توجه به این موضوع این امیدواری برای سیاست‌گذاران سعودی وجود دارد که حداقل ۳۰ درصد از وسایل نقلیه در جاده‌های ریاض در هفت سال آینده برقی شوند.
کد خبر: ۳۴۵۸۲

سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری در تولید خودروهای برقی

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به گفته مسئولین سعودی، این شرکت آمریکایی قرار است با تکمیل کارخانه مونتاژ خودروهای برقی خود در شهرک اقتصادی و صنعتی ملک عبدالله جده، در ماه سپتامبر، نخستین خودروی تمام برقی مونتاژ عربستان را راهی بازار کند. این کارخانه ظرفیت تولید ۱۵۵ هزار دستگاه خودروی برقی در سال را خواهد داشت به گفته وزیر صنعت دولت سعودی، ۸۵ درصد از آن صادر خواهد شد.
گفته شده صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی برای فاز اول این کارخانه ۱/۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام داده است که این رقم تا ۱۵ سال آینده به مبلغ ۳/۴ میلیارد دلار خواهد رسید که صرف ارتقا و توسعه این مجموعه خواهد شد. همچنین تخمین زده می‌شود کارخانه لوسید موتور در عربستان زمینه اشتغال ۴۵۰۰ نفر را فراهم کند.
همچنین گفته می‌شود عربستان قصد دارد طی یک دهه آینده ۵۰ میلیارد دلار در تولید خودروهای برقی سرمایه‌گذاری داشته باشد که با توجه به این موضوع این امیدواری برای سیاست‌گذاران سعودی وجود دارد که حداقل ۳۰ درصد از وسایل نقلیه در جاده‌های ریاض در هفت سال آینده برقی شوند.

/تجارت‌نیوز.

برچسب ها: سازمان انرژی اتمی محمد اسلامی
ارسال نظر
آخرین اخبار