۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
تعداد بازدید: ۱۲۹۴۰۲
رسانه الخلیج آنلاین گفت: آمارهایی هم که از سوی وزارت امور مالی عمان منتشر شده نشان می دهد درآمد خالص نفتی این کشور در سه ماه نخست سال جاری افزایش ۹ درصدی را شاهد بود.
کد خبر: ۳۴۶۱۸

 

اقتصاد عمان روی ریل توسعه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ،تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات نوشت، «سعید بن محمد الصقری» وزیر اقتصاد عمان اعلام کرد، اقتصاد این کشور در نیمه نخست سال جاری میلادی رشد ۲.۱ درصدی را ثبت کرده است. اقتصاد عمان از آثار و زیان های ناشی از شیوع کرونا رهایی یافته و این تحول مثبت، در عملکرد شاخص های اقتصادی خود را نشان داده است

رشد اقتصادی در نیمه نخست سال به دلیل رشد فعالیت های بخش نفتی ۱.۴ درصد و رشد فعالیت های غیر نفتی ۲.۱ درصد برآورد شده است. اقتصاد عمان در موازنه تجاری و عملکرد بخش مالی هم شاهد تحولات مثبتی بوده و حجم بدهی عمومی آن تاحدود ۳۷ درصد کاهش یافته است.

 

برپایه اظهارات وزیر اقتصاد عمان، سیاست های دولت مسقط هم در بهبود شاخص های کلی اقتصاد نقش آفرین بود. دولت کاهش بدهی عمومی و تقویت هزینه های توسعه محور و فراهم کردن فضای سرمایه گذاری جذاب را در اولویت خط مشی های خود قرار داده است.

 

پیش از این صندوق بین المللی پول هم اعلام کرده بود اقتصاد عمان مسیر توسعه را در پیش گرفته و تورم هم مهار شده است. این نهاد پیش بینی ها درباره اقتصاد عمان در کوتاه مدت و میان مدت را مثبت ارزیابی کرد.

 

به نوشته الخلیج آنلاین، آمارهایی هم که از سوی وزارت امور مالی عمان منتشر شده نشان می دهد درآمد خالص نفتی این کشور در سه ماه نخست سال جاری افزایش ۹ درصدی را شاهد بود. این افزایش به دلیل رشد قیمت و افزایش تولید نفت بود که سبب شد بودجه عمان به مقدار ۴۵۰ میلیون ریال «۱.۱۷ میلیارد دلار» طی این مدت افزایش داشته باشد.

 

این رسانه اماراتی در گزارش دیگری آورد: آژانس رتبه بندی اعتباری فیچ پیش بینی کرد تولید ناخالص ملی عمان که در سال جاری افزایش ۲.۱ درصد را شاهد باشد و در سال آینده میلادی این رقم به ۲.۷ درصد برسد.

همچنین این موسسه پیش بینی کرد بودجه عمومی عمان در سال جاری شاهد افزایش ۴.۱ درصدی باشد و در سال آینده رشد ۲.۴ درصدی ا تجربه کند. ضمن اینکه شاخص فوق در سال ۲۰۲۵ میلادی رشد یک درصدی پیش بینی شده است.

برچسب ها: #عمان بانک مرکزی عمان صادرکنندگان نفت #فروش نفت #توسعه اقتصادی #توسعه صادرات
ارسال نظر
آخرین اخبار