۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
تعداد بازدید: ۱۷۵۹۸۵
شهردار تهران با اشاره به انعقاد قرارداد برای ورود اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های جدید به ناوگان حمل‌ونقل گفت: با توجه به تلاش‌های انجام شده، برای ورود سه‌هزار دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت قرارداد بسته شده است که از این تعداد، ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس است.
کد خبر: ۳۴۶۲۹

ورود 2500 دستگاه اتوبوس و 500 دستگاه مینی بوس به ناوگان حمل و نقل

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علیرضا زاکانی روز شنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرح نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران در قالب هفتاد و چهارمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران گفت: در برنامه‌ریزی انجام شده، اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های اشاره شده امسال و سال آینده به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به انعقاد قرارداد برای ورود اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های جدید به ناوگان حمل‌ونقل گفت: با توجه به تلاش‌های انجام شده، برای ورود سه‌هزار دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت قرارداد بسته شده است که از این تعداد دستگاه، ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس است.

وی ادامه داد: در این دوره از مدیریت شهری تاکنون ۶۶۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس نیز نوسازی شده‌ که عمده این دستگاه‌ها اتوبوس است. از ۶۶۷ اتوبوس و مینی‌بوس اشاره شده؛ ۲۳۷ دستگاه مربوط به ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ است و این روند نوسازی و بازسازی در ۶ ماهه دوم امسال ادامه خواهد داشت.

 

زاکانی با اشاره به فعالیت یک خط بازسازی برای اتوبوس‌ها، اظهار داشت: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در ۶ ماهه ابتدای سال جاری بازسازی شده است و این میزان تا پایان سال افزایش می‌یابد.

ورود مجدد اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از ماه آینده

شهردار تهران خاطرنشان کرد: همچنین از سه هزار دستگاه اشاره شده، هزار دستگاه اتوبوس برقی است که ماه آینده ۵۰ دستگاه آن به خطوط اتوبوسرانی وارد خواهد شد و بنا داریم در یک زمان‌بندی مشخص کم کم از بخش دیزلی و سوخت‌های فسیلی به سمت اتوبوس های برقی گام برداریم.

 

فعالیت ۴متروباس در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران

زاکانی به ورود اتوبوس‌های سه کابین (متروباس) اشاره کرد و گفت: چهار دستگاه از این اتوبوس‌ها در گذشته فعال بودند اما به دلایلی در مدیریت دوره پنجم مورد استفاده قرار نگرفتند و در این دوره از مدیریت شهری ۲ دستگاه از این اتوبوس‌ها را نوسازی و وارد چرخه حمل و نقل کردیم و ۲ دستگاه دیگر نیز وارد چرخه حمل‌ونقل خواهند شد.

وی از ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس سه کابین به چرخه حمل‌ونقل عمومی شهر تهران خبر داد و گفت: در همین ارتباط با یکی از شرکت‌های داخلی که با یک مجموعه خارجی مرتبط است، تفاهم‌نامه‌ای امضا شده و این اتوبوس‌ها نیز وارد چرخه حمل‌ونقل خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه اتوبوس‌های قبلی یورو ۵ نبودند اما اتوبوس‌های جدید با استانداردها وارد چرخه حمل و نقل خواهد شد، افزود: همه اتوبوس‌ها در فرایند پلاک‌گذاری است و بنا داریم هر ماه تعدادی از این اتوبوس‌ها وارد چرخه حمل‌ونقل و خدمت رسانی شود.

زاکانی درباره خطوط فعالیت اتوبوس‌های برقی در پایتخت گفت: این اتوبوس ها در محور خیابان جمهوری به کار گرفته خواهد شد.

/ایرنا.

برچسب ها: اتوبوس
ارسال نظر
آخرین اخبار