۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
تعداد بازدید: ۱۶۶۰۸۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: زمانبر بودن گرفتن حق بیمه در صورت جبران خسارت از سوی بیمه، بروکراسی‌های اداری، کاغدبازی، عدم رسیدگی به پرونده‌ها در زمان کوتاه و سنگ‌اندازی از ضعف‌های وارده به این موضوع است.
کد خبر: ۳۴۶۸

محمد علیپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری خطوط در رابطه با نحوه عملکرد بیمه‌ها در کشور گفت: واقعیت امر این است که در کشورمان هم از لحاظ پوشش دهی و هم گرفتن حق بیمه ضعف‌های زیادی وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از آحاد جامعه تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و این یک صعف برای ما محسوب می شود. شرکت‌ها باید پای کار آمده و باخدماتی که ارائه می دهند نظر مردم را جلب کرده تا بدین طریق بتوان از حقوق بیمه‌ای استفاده کرد به طور مثال کشاورزان ما تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و در صورت بروز مشکل و خسارت، هیچ ارگانی جبران خسارت نمی کند.

ضعف بیمه ای در کشور بالاست/ اغلب مردم تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانبر بودن گرفتن حق بیمه در صورت جبران خسارت از سوی بیمه، بروکراسی‌های اداری، کاغدبازی، عدم رسیدگی به پرونده‌ها در زمان کوتاه و سنگ‌اندازی یکی دیگر از ضعف‌های وارده به این موضوع است.

علیپور با بیان اینکه جبران خسارت از سوی بیمه‌ها به ویژه در بحث کشاورزی بسیار ضعیف بوده افزود: زمانی که فرد حق بیمه پرداخت می کند شرکت بیمه‌ای موظف به پرداخت خسارت در صورت بروز مشکل است یعنی نباید این داد و ستد یکطرفه باشد که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی به عملکرد سازمان تامین اجتماعی اشاره و کرد و گفت: در سنوات گذشته در بودجه دولت، مبلغی برای جبران حق بیمه کارگران ساختمانی درنظر گرفته و در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داده شده بود که متاسفانه سال گذشته و امسال این اعتبار تخصیص نیافت و از این جهت این سازمان علیرغم وجود شرایط کرونایی توانست عملکرد قابل قبولی را از خود نشان دهد چنانچه مشکلی هم وجود داشت باید بدانیم که کم کاری از سوی دولت وقت بود.
پایان پیام/

برچسب ها: بیمه کارگران ساختمانی بیمه
ارسال نظر
آخرین اخبار