۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
تعداد بازدید: ۹۱۰۲۱
کارگردان مستند توضیح داد: مستند «چوپان راستگو» پرتره‌ای از یک شخصیت متفاوت است.
کد خبر: ۳۴۷۹۳

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، مستند «چوپان راستگو» به کارگردانی محمدصادق عالی شواندی در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد.

 

عالی درباره سوژه این مستند توضیح داد: مستند «چوپان راستگو» پرتره‌ای از یک شخصیت متفاوت است. آقای محسن اسدی سوژه اصلی فیلم ماست. او مدرس دانشگاه کاشان است و 7-8 اختراع ثبت شده ملی با گواهینامه دارد، اما این روزها انتخاب کرده تا چوپانی کند و در روستای مادری‌، روزگارش را با گوسفندان سپری کند.

جشنواره فیلم کوتاه|روایت امید از فراز و فرود زندگی استادی که چوپانی می‌کند!

 

بخش مهم این مستند بیان اتفاقاتی است که در زندگی آقای اسدی بر او گذشته و او را به این مرحله رسانده است. با اینکه سن و سال زیادی دارد و فراز و نشیب‌های زندگی را به چشم دیده اما هنوز هم از کار کردن دلزده نشده است. درست است که کمتر به دانشگاه رفت و آمد می‌کند اما کار او با گوسفندان بخش زیادی از زمان او را پر می‌کند.

 

وی درباره روند تولید این فیلم نیز بیان کرد: ساخت این مستند نزدیک به 3 ماه زمان برد و برای اولین بار در جشنواره فیلم کوتاه تهران رونمایی می‌شود.

عوامل تولید این مستند 18 دقیقه‌ای عبارتند از:

تهیه‌کننده و کارگردان: محمدصادق عالی شواندی، تدوین علیرضا آقایی، تصویربردار: سیدحسن حسنی پریشان، صدابرداران: امیرحسین سرداری و زینب چمنی و صداگذار: مهیار یاور

جشنواره فیلم کوتاه|روایت امید از فراز و فرود زندگی استادی که چوپانی می‌کند!

 

/تسنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار