۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
تعداد بازدید: ۲۶۴۱۳۵
کارشناس ارز‌های دیجیتال در گفتگو با خبرنگار خطوط تشریح کرد؛
جذابیت بازار رمزارز‌ها در دنیا موضوعی است که طی سال‌های اخیر سوالات متعددی را به همراه داشته است، ولی اینکه علیرغم استقبال دنیا از این فناوری و اقتصاد نوین چرا ایران به سمت تولید ارز دیجیتال نمی‌رود؟ سوالی است که کارشناس فناوری نوین مالی در پاسخ به خبرنگار خطوط بدان پاسخ داده است.
کد خبر: ۳۴۸

رضا قربانی، کارشناس فناوری های مالی و ارزهای دیجیتال در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خطوط در این رابطه گفت: بلاتکلیفی در رابطه با ماینینگ که تبدیل انرژی به ارز است در کشور بالاست و به همین دلیل طی سال های گذشته وزارتخانه های صمت، نیرو، اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان بورس نتوانستند تصمیم درستی در این زمینه داشته باشند و همانند صنایع تاثیرگذار در اقتصاد از آن بهره ببرند، نگاهی که به طور مثال به صنعت خودرو، فولاد و سایر صنایع معدنی وجود دارد در این صنعت وجود ندارد.

 

ارزهای دیجیتال عرصه جدیدی در اقتصاد است

قربانی با بیان اینکه مسئولین ما این نگاه را ندارند که ارزهای دیجیتال عرصه جدیدی در اقتصاد است افزود: مسئولین تصمیم ساز کشور دارایی دیجیتال که هنوز برایشان مبهم است را جدی نمی گیرند و این موضوع سبب شده تا از این عرصه جا بمانیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و نعمت های خدادادی می توانستیم در جهت استفاده بهینه از مزایای این اقتصاد نوپا بهره ببریم. دسترسی ما به گاز و تبدیل گاز به انرژی و تبدیل این انرژی به ارز دیجیتال فرصتی است که به راحتی از دست دادیم.  درگیری ها و عدم هماهنگی بین وزارتخانه ها و سازمان های مربوطه باعث شد تا مسئولیت انجام این کار را کسی برعهده نگرفته و براحتی استفاده از این فرصت را از دست بدهیم.

طرح " حمایت از استخراج رمزارز و ساماندهی بازار مبادلات داخلی آن" در مجلس

این کارشناس فناوری های نوین مالی یادآور شد: مسائل موجود در حوزه رمز ارزها با طرح " حمایت از استخراج رمزارز و ساماندهی بازار مبادلات داخلی آن" که در مجلس در حال بررسی است حل نخواهد شد. چنانچه این طرح چندسال قبل تر به مجلس می آمد بهتر بود ولی همین طرح در راه روهای مجلس مانده و چنانچه تصویب هم شود کارساز نخواهد بود و معلوم هم نیست که چه زمانی قرار است تصویب شود.

قربانی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه صرافی های رمزارز خوبی در ایران شکل گرفته اند که البته بدون مجوز هستند ولی غیرقانونی هم نیستند و با مکان مشخص و اعتباری که دارند در این زمینه فعالیت می کنند و کسانی که ارز دیجیتال دارند می توانند مبادلات خود را از این طریق انجام دهند و پول های خود را به ریال تبدیل و دریافت کنند و پیشنهاد بنده این است که سراغ صرافی رمزارز خارجی نروند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
آخرین اخبار