۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
تعداد بازدید: ۸۶۷۵۲
اما و اگر بازار نفت در تنش‌های خاور میانه؛
آمریکا تصمیم بگیرد تا به خاطر درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و نیروهای فلسطینی فشار بیشتری علیه ایران اعمال کند، این روسیه و عربستان هستند که می‌توانند صادرات نفت خود را افزایش دهند، اما مسائل ژئوپلتیک احتمالا توانمندی سعودی‌ها برای عرضه بیشتر نفت به بازارهای غربی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش خواهد داد.
کد خبر: ۳۴۸۱۰

 

 

‌به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، کایل شوستاک، مدیرعامل موسسه پرینسیپال اینوسترز آمریکا می‌گوید تشدید تنش‌ها بین نیروهای مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی و محدودتر شدن احتمالی عرضه نفت به بازار جهانی از سوی کشورهای خاورمیانه به افزایش قابل توجه درآمدهای روسیه از محل صادرات نفت منجر خواهد شد.

وی گفت: اگر آمریکا تصمیم بگیرد تا به خاطر درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و نیروهای فلسطینی فشار بیشتری علیه ایران اعمال کند، این روسیه و عربستان هستند که می‌توانند صادرات نفت خود را افزایش دهند، اما مسائل ژئوپلتیک احتمالا توانمندی سعودی‌ها برای عرضه بیشتر نفت به بازارهای غربی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش خواهد داد.

 

شوستاک گفت اگر سران سعودی تصمیم بگیرند تا برخلاف منافع غرب حرکت کنند که البته این مسئله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خصوص در کنار گذاشتن مذاکرات عادی سازی با رژیم صهیونیستی نشان داده‌اند، این کشور احتمالا عرضه نفت خود به بازارهای اروپایی و آمریکایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کمتر خواهد کرد.

البته در این مسیر روسیه محدودیت خاصی در حوزه سیاسی نداشته و ممکن است بتواند از این فرصت سود ببرد و به مشتریان خود نفت بیشتری عرضه کند. روسیه همچنین می‌تواند شرایط خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از نظر قیمت و حجم به مشتریان تحمیل کند که برای این کشور سودآور خواهد بود.

این کارشناس آمریکایی تأکید کرد چنین سناریویی کاملاً واقع‌گرایانه به نظر می‌رسد.

/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تاس.

ارسال نظر
آخرین اخبار