۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
تعداد بازدید: ۲۱۴۸۲۷
طی هفته‌های گذشته شایعات زیادی در مورد معرفی یک سیستم‌عامل اختصاصی از طرف شیائومی منتشر شده بود و ساعاتی قبل بالاخره این شرکت سیستم‌عامل HyperOS را رسما رونمایی کرد. این سیستم‌عامل قرار است با گوشی‌های سری شیائومی ۱۴ از راه برسد و در نهایت و به تدریج، به طور کامل جایگزین رابط کاربری MIUI خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۸۲۰

خداحافظی با MIUI !

بنیان‌گذار و مدیرعامل شیائومی با انتشار توییتی اعلام کرده که توسعه‌ی این سیستم‌عامل، «یک لحظه‌ی تاریخی» برای این شرکت محسوب می‌شود. همچنین یکی از مدیران ارشد این شرکت هم تایید کرده که سیستم‌عامل موردنظر مختص بازار چین نخواهد بود و طی سال ۲۰۲۴ انتشار آن برای بازار جهانی آغاز می‌شود. این یعنی بعد از ۱۳ سال استفاده از رابط کاربری MIUI، شیائومی هم می‌خواهد استفاده از سیستم‌عامل اختصاصی را آغاز کند.

خداحافظی با MIUI !

 

بر اساس گزارش‌ها، شیائومی توسعه‌ی این سیستم‌عامل را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرده و با توجه به تنوع محصولات اکوسیستم شیائومی، چنین نرم‌افزاری می‌تواند یک اکوسیستم جذاب‌تر به وجود بیاورد. در پستی که مدیرعامل شیائومی در شبکه اجتماعی Weibo منتشر کرده آمده، این سیستم‌عامل ترکیبی از اندروید و سیستم‌ اختصاصی Vela محسوب می‌شود که برای این کار از معماری‌های نرم‌افزاری کاملا جدید و بازنویسی شده بهره‌گیری شده است.

با توجه به اینکه شیائومی یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود، خبر استفاده‌ی گوشی‌های این شرکت از سیستم‌عامل اختصاصی HyperOS بدون شک خبر بسیار مهمی است. در این میان عملا هیچ تصویر و خبر موثقی در مورد ویژگی‌های این سیستم‌عامل در دست نداریم. ولی با توجه به اینکه قرار است تا چند هفته‌ی دیگر با گوشی‌های سری شیائومی ۱۴ روبرو شویم، بعد از معرفی با امکانات این سیستم‌عامل تازه‌نفس به طور کامل آشنا خواهیم شد.

 

/GizmoChina.

برچسب ها: شیائومی تلفن همراه تکنولوژی
ارسال نظر
آخرین اخبار